Mød Caddy Cargo
Da Volkswagen tidligere på året lancerede Caddy, var det en udstyrsbombe, der gerne ville væk fra modellens tunge og lidt kedelig ry. Nu råber VW igen højt om Caddy, men denne gang er det ikke fordi de vil snobbe opad. .
Den nye VW Caddy Cargo har nemlig kofangere i mat plastik, stålfælge og et kæmpemæssigt lastrum, hvori du kan lægge alt, dit hjerte begærer. Bilen lanceres også i en endnu større version, som VW kalder Caddy Cargo Maxi.

Digitalt interiør
Men bestiller du en dyrere version af VWs varebil, behøver det ikke alt sammen være funktionelt bakelit. Betaler du nok for firmabilen, er denne udstyret med aluminiumsfælge og indfarvede kofangere.
Caddy Cargo kan bestilles med digital kabine. Altså, ikke bare en skærm i centerkonsollen til sekundær betjening, men også et digitalt instrumentbord, der viser hastighed, omdrejninger og andet.
Der er også kommet andre digitale lækkerier: Vognbaneassistent, adaptiv fartpilot, trailer assist og automatisk nødbremse er også blandt de ting, der kan tilvælges.

Er bygget på ny platform
Den nye varebil er baseret på MQB-platformen lige som Golf 8. Den er bredere og længere end hidtidige Caddy-platforme, og lægger desuden grobunden for, at bilen kan have digital instrumentering.
VW Caddy kommer i to størrelsesvarianter: Cargo og Maxi. I den regulære Cargo får du 3,1 kubikmeter plads i lastrummet, og en akselafstand på 2,76 m. Det er 7 cm længere end tidligere generation. Skydedøren i siden er 14 cm bredere, så du kan faktisk få en euro-palle gennem åbningen.
Køber du Maxi-varianten, stiger bagagerumspladsen til 3,7 kubikmeter, og du kan stille to euro-paller i varerummet.

Men hvad med prisen?
VW sælger Caddy Cargo fra 134.797 kr. ekskl. moms. I første omgang lanceres bilen udelukkende med 2,0 turbodieselmotorer, dog i varianter med forskellig effekt. Til at begynde med, er der 75 hk til en 6-trins manuel gearkasse.
Vil du næste niveau op, koster det samlet 146.617 kroner. Så får du 102 hk til samme 6-trins manuelle med hjem.
Den største variant fås både med manuel og DSG-kasse. Den leverer 122 hk, og koster, afhængigt af gearkasse enten 169.139 kr eller 182.022 kr. Ovenstående priser er uden moms, med afgift. Skal du bruge den på hvide skiver, starter det på 162.655 kroner. Med den store motor og DSG-kasse, havner den på 216.468 kroner.
Du kan også erhvervslease bilen: I det tilfælde, skal du lægge 1.299 kr månedligt, og så får du den mindste af de 2,0 liters TDI-motorer.
