Johann Jungwirth er Volkswagen-koncernens digitale chef.

© PR

VW bekræfter: Vil jagte moderne kunder med helt nyt bilmærke

Rygterne har svirret i et stykke tid, men nu er det snart officielt. Inden længe vil VW præsentere et nyt bilmærke, som skal jagte en ny form for kunder.

9. november 2016 af Mathias Brandt

Der er ved at ske et interessant skift i forhold til, hvordan vi opfatter dét at eje en bil og ikke mindst, hvordan den bruges.

Hele deleøkonomistanken er efterhånden ved at have godt fat i os, og det er bilproducenterne udmærket klar over.

Senest har vi set introduktionen af Lynk & Co, som er ejet af kinesiske Geely, der også ejer Volvo. De vil være den bedst opkoblede bil på markedet og har indkorporeret en “delebilsknap” i bilen, så ejeren kan dele den med andre, når vedkommende ikke bruger den.

Nu bekræfter Volkswagen over for wardsauto.com, at de indenfor to uger vil lancere et nyt mærke, som lige præcis skal jagte disse kunder. Vi ved endnu ikke, om der vil være tale om et traditionelt layout med diesel eller benzin, eller om det bliver elbiler.

Kun tilgængelig som delebil?

Noget kunne også tyde på, at du slet ikke selv kommer til at eje en bil i fremtiden. I hvert fald ikke en model fra det nye mærke. Ifølge Volkswagens digitale chef, Johann Jungwirth, kan det være, at det nye mærke skal facilitere alt omkring bilen og kun tilbyde bilerne som delebilsordninger, som vi kender det herhjemme fra blandt andet det nye Drive Now og Din Bybil.

Vi må vente med at få afsløret de mere præcise detaljer, til VW-koncernen præsenterer planen om nogle uger. 

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...