Mød den elektriske Passat, Aero
I de østrigske alper tester VW i øjeblikket en helt ny elbil. Bilen hedder Aero, og skal være den elektriske erstatning til den vellidte Passat. Aero rykker bilen fra MQB-platformen, der primært er baseret på fossildrift, til VW's elektriske platform, MEB. Platformen ligger allerede til grund for biler som Audi Q4 e-tron og VW ID.3.

700 km i den nye VW Aero
Modsat dens artsfæller, så skal Aero dog have en rækkevidde på over 700 km i varianten med 84 kWh - det hævder det tyske Automedia også. Hurtigladning skal efter sigende ske med en 200 kW-system, der kan fylde 230 km på batteriet over 10 minutter. Det hele er muliggjort af være en forlængelse af akselafstanden, der giver mere plads til batteripakken under gulvet.

Hvornår kommer Aero?
Vi så først Aero's varsling, da VW i 2018 fremviste konceptbilen ID Space Vizzion. Siden dengang udkom et koncept ved navn ID Aero, og nu kan vi så kaste blikket på de første skridt mod en rigtig produktionsbil.
Bilen er skemalagt til at lande en gang i 2023, og den vil udkomme i både en sedan- og stationcar-variant. Ligesom med ID.4 skal en GTX-version også lanceres, og denne skal efter sigende udnytte to elmotorer og firehjulstræk og nå til 100 km/t på 5,6 sekunder. Bilerne skal bygges på VW's fabrik i Emden, der i øjeblikket står for både Passat og Arteon, og som også senere skal varetage produktionen af ID.4 og ID.5.
