Mercedes-Benz 300 CE AMG
Mercedes-Benz 300 CE AMG© bilmagasinet.dk

Plej din luksusbil

Ejer du en ældre prestigebil, der trænger til et olieskift, er der store penge at tjene på finanskrisen

5. maj 2009 af Carsten Nymann

De store udbydere af luksus- og prestigebiler har ikke ligefrem travlt på værkstederne for tiden.


Derfor sættes der nu massivt ind på at hale gamle, trofaste kunder tilbage over oliegraven med nogle særligt aggressive priser på service og reparation.

Porsche 944 Turbo
Porsche 944 Turbo© bilmagasinet.dk

Porsche 944 Turbo

Ejer du f.eks. en Mercedes-Benz 300 CE, en Volvo 480ES, Bentley Eight, Chrysler LeBaron, Porsche 944 Turbo eller noget andet godt fra Daimler-gruppen, Volvo eller MLA Gruppen får du nemlig store rabatter på alt fra reservedele til arbejdsløn.


Hos Daimler Biler kalder man tilbuddet 4-PLUS, fordi det er rettet mod biler, der har mere end fire år på registreringsattesten.

Chrysler LeBaron
Chrysler LeBaron© bilmagasinet.dk

Chrysler LeBaron Coupé

Ejer du en Mercedes, Chrysler, Jeep eller Dodge, hvor garantien for længst er udløbet, får du derfor 20 pct. rabat på arbejdslønnen og 10 pct. rabat på originale reservedele.


Adm. direktør hos Daimler Biler AS, Per. V. Rasmussen forklarer baggrunden for tilbuddet således:


"I modsætning til kunder med nye biler, hvoraf mange er leaset med service og reparationer inkluderet i leasingaftalen, mærker kunder med ældre biler mere til reparationsudgifterne. Derfor tilbydes nye og eksisterende kunder et eksklusivt fordelsprogram til biler over fire år,” siger han.


Daimler-direktøren lægger ikke skjul på, at tiltaget sker for at holde kunderne i huset i en tid, hvor der ikke er for travlt i butikken.


Daimler Bilers analyser viser, at frafaldet af kunder typisk sker efter fire-fem år, og at nogle bilister søger til uautoriserede værksteder, når bilen er over garantiperioden.


Og Daimler Biler er som nævnt ikke alene om den nye loyalitets-strategi.

 

Bentley Eight
Bentley Eight© bilmagasinet.dk

For Lamborghini og Bentley giver MLA-gruppen 45 pct. på alle modeller, der er ældre end 10 år.

 

MLA Gruppen, der bl.a. forhandler Lotus, Lamborghini og Bentley har sat timeprisen ned med 30 pct. til kunder, der ejer en BMW, Lexus eller Lotus med mere end fire år på bagen.

 

Volvo kalder sin kampagne "Nice Price", og den er rettet mod modeller i følgende serier: 200, 300, 400, 700, 800, 900, S40/V40 (t.o.m. modelår 2004) og S70/V70 (t.o.m. modelår 2000).

 

Volvo 480ES
Volvo 480ES© bilmagasinet.dk

Volvo 480 ES


"Nice Price" er ikke en generel prisnedsættelse, men dækker over et særligt serviceeftersyn, hvor din ældre Volvo får et grundigt sikkerheds- og tilstandstjek samt et olie- og filterskift. "Nice Price"-eftersynet koster 2.495 kroner.

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...