Toyota's Hyperbil går op i røg
En prototype af en gadeversion af Toyota’s GR010 Hypercar skulle angiveligt have været involveret i et voldsomt uheld på Fuji Speedway i Japan. Skal man tro på rygterne, så er der gået ild i prototypen, hvilket har medført store skader på bilen. Skaderne skulle efter sigende være så omfattende, at Toyota har valgt at afbryde udviklingen af gadebilen.
Racer Magazine skriver, at der i den originale rapport står, at afbrydelsen af udviklingen af GR Super Sport sætter Toyota's fremtidige racerprogam i fare, da Toyota pludselig ikke kan leve op til minimumsantallet af producerede gadebiler for at deltage i den såkaldte “Hypercar Class”.

Toyota's fremtid i FIA WEC
Racer Magazine har selv undersøgt yderligere. Svaret er heldigvis, at Toyota ikke behøver at sælge en gadeversion af GR010 Hypercar, for at fortsætte med at køre ræs i FIA WEC. Årsagen til dette er, at reglementet ikke længere foreskriver, at man skal sælge gadeversioner af de prototyper, som man deltager med.
Af samme årsag har Peugeot også udmeldt, at de ikke kommer til at sælge en gadeversion af deres 9X8 Le Mans Hypercar. I stedet kræves det bare, at drivlinen bruges i mindst 25 produktionsbiler.

Intet er bekræftet
Toyota’s gadebil, GR Super Sport, skulle have været udstyret med en twin-turbo 2,4 liters V6 motor. V6’eren skulle indgå som en del af en hybrid driveline med en forventet kombineret ydelse på over 1.000 hk. Det er stadig ikke bekræftet, om Toyota afbryder produktionen af GR Super Sport, eller om de fastholder ideen om at kunne tilbyde deres hyperbil til heldige (og rige) kunder.

er bygget af samme hold af ingeniører.
© Toyota Gazoo Racing