Toyota Auris 2,0 d-4D t2+

1. maj 2013 af Søren Juul

Kabinen med de rustikke sædevarmekontakter og de matsorte plastikflader er ikke en æstetisk nydelse, og det anonyme bagparti er præcis ligeså udfordrende som en overvægtig kvinde, der fører sig frem i en todelt badedragt. Men efter en uge bag rattet af den nye Auris med den store dieselmotor forvandlede min skepsis sig til en decideret købsanbefaling af Auris. I hvert fald til min far, der er ligeglad med hvordan en bil svinger, men elsker et højt drejningsmoment, gode sæder og ting, der ikke skal på værksted ustandseligt. Motoren er en stærk sag med 310 Nm, der gør Auris afslappet at køre lange ture i, når du skal op i rask motorvejsfart, og den er tillige komfortabelt affjedret og godt støjisoleret.

Er du elendig til at parallelparkere, stiller Auris sig trofast til rådighed med parkeringsassistenten, der er standard på udstyrsniveauet, T2+. Som hverdagsbil er Auris tillidsvækkende, men argumenterne for at købe den svækkes, når Kia tilbyder en Ceed diesel med flere hestekræfter, bedre brændstoføkonomi, længere garanti og en kabine, som er indrettet efter tysk smag. Dette er den bedste Auris, men alternativerne frister.

Toyota Auris 2,0 d-4D t2+

Pris 281.990 kr.

Motor R4, 1.998 cm3, 16V, turbodiesel
Ydelse 124 hk ved 3.600 o/min / 310 Nm ved 1.600 o/min

Topfart 200 km/t 0-100 km/t 10,0 sek. | EU-miks 23,3 km/l

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...