Toyota logo 2020 nyt bilmærke emblem gammelt

Ok, vi hjælper lidt: Det nye logo er det øverste, mens det hidtidige er det nederste.

Toyota har fået nyt logo... tror vi nok

Det japanske bilmærke har ligesom flere andre valgt, at 2020 er året for nye logoer – men kan du spotte ændringerne?

22. juli 2020 af Boosted.dk

Spøg til side – Toyota har fået nyt logo. Det ligner bare til forveksling det gamle.

Tyske Volkswagen og BMW har allerede brugt 2020 til det, og nu følger japanske Toyota trop. Det er på tide med et nyt logo. Vi er nu ikke sikre på, at der er så meget nyt over det.

Boosted.dk skriver, at Toyota fra d. 20. juli ændrer sit brand design i Europa – herunder også i Danmark – og introducerer både et nyt logo og ny skrifttype. Det nye designsprog går igennem på alle digitale og fysiske steder, hvor Toyota er til stede, og er udviklet for at imødekomme en stadig stigende gruppe af kunder med forskellige behov til mobilitet – både når det drejer sig om produkter og om services, skriver den danske importør i en pressemeddelse.

Toyota logo 2020 nyt bilmærke emblem gammelt det gamle

Toyota's logo som det tog sig ud op til d. 20. juli 2020.

Fra 3D til 2D

Toyota's nye brand logo er blevet ændret til et mere simpelt to-dimensionelt design, der ikke længere er flankeret af Toyota-navnet. Designet kommunikerer enkelthed, gennemsigtighed og modernitet, synes fabrikken selv. Og så piller man i øvrigt ikke ved selve formen, som ifølge Toyota er letgenkendelig.

Det nye logo erstatter begyndende fra d. 20. juli det gamle tre-dimensionelle Toyota-logo i al kommunikation fra Toyota lige fra hjemmesider, apps, brochurer, og generel markedsføring. Ændringen af logo er omfattende, og det vil således tage flere uger – og på enkelte felter måneder – inden det nye brand design er ført igennem på alle områder. Vi behøver derfor endnu ikke vinke helt farvel til det hidtidige logo, da det stadig vil optræde udvalgte steder, indtil skiftet er 100 pct. gennemført.

Toyota logo 2020 nyt bilmærke emblem gammelt biler baggrund

Toyota's nye logo fra juli 2020 og fremad på en baggrund af biler.

Toyota's biler får ikke nyt logo

Ændringen får ikke indflydelse på biler fra Toyota-koncernen. Toyota piller ikke ved logoet, der sidder på koncernens bilers snude og hæk, ligesom facadeskilte hos Toyota-forhandlere og autoriserede værksteder heller ikke ændres.

Toyota's nye visuelle identitet betyder også ændringer i skrifttypen, Toyota benytter i sin kommunikation. En helt ny og skræddersyet font kaldet "Toyota Type", skal signalere åbenhed og imødekommenhed over for kunderne, siger Toyota selv. 

Toyota-Yaris_Cross-2021-1600-01

Toyota's biler, som f.eks. denne Yaris Cross, får ikke det nye logo på snude og hæk.

Nyt navn til brugte biler

Forretningsområdet for brugte biler, der har heddet Toyota Plus i flere år, ændrer navn og fremover hedde "Toyota Approved Used".

"Vi har hele tiden haft ”morgendagen” i tankerne under udviklingen af det nye visuelle brand design. Designet blev ændret for at være endnu mere i øjenhøjde med kunderne på tværs af en masse forskellige forretningsområder", siger Didier Gambart, der er Vice President for salg hos Toyota Motor Europe.

Toyota logo 2020 nyt bilmærke emblem gammelt gennemsigtigt tranperant

Toyota's nye logo anno 2020.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...