© Toyota

Her er verdens mest værdifulde bilmærke

Hver år offentliggøres der en lister over de mest værdifulde brands i verden. Her er selvsagt mange bilmærke på, men et af dem stikker fra de andre. Se hele listen hér

26. oktober 2018 af Bil Magasinet
Toyota i-Road

Toyota i-Road er en lille 3-hjulet elbil, der kan køre op til 60 km/t med en rækkevidde på 40 km. I første omgang er den forbeholdt hjemmemarkedet i Japan.

© Toyota

Det er firmaet Interbrand, der hvert år opgør internationale firmaers brand-værdi, og de vurderer, at Toyota’s varemærke er det bedste blandt biler og det 7. bedste blandt alle verdens varemærker.

Ikke overraskende er Mercedes, BMW, Audi og Porsche med på top 10. Mere overraskende er, det, at Hyundai er med som nr. 6. på listen over de mest værdifulde bilbrands.

Mærke Værdi i milliarder kr.

  1. Toyota                   350
  2. Mercedes-Benz  318
  3. BMW                      269
  4. Honda                   155
  5. Ford                       92
  6. Hyundai               89
  7. Nissan                   80
  8. Volkswagen        80
  9. Audi                       80
  10. Porsche               70

Apple betegnes igen i år som den mest værdifulde virksomhed med en markedsværdi på 1.405 mia. kr. 

På de efterfølgende pladser er Google med 1.019 mia. kr. Amazon med 660 mia. kr. Microsoft med 607 mia. kr. og Coca-Cola med 435 mia. kr. , Amazon, Microsoft og Coca Cola. 

Lego er det højest placerede danske varemærke som nummer 74 med en varemærkeværdi på 43 mia. kr.

Måske er du interesseret i...

Vil du have de seneste bilnyheder?

Du får det eksklusive særtillæg, 9 Spændende Bilsamlinger, til download, efter du har tilmeldt dig nyhedsbrevet. Bemærk dog, at der godt kan gå op til to timer.