Toyota Corolla Hatchback
© Toyota

Toyota sænker prisen på Corolla

Allerede inden Toyota Corolla har Danmarkspremiere, har Toyota valgt at sænke priserne på den nye Corolla. Læs vores første test og se de nye priser hér

20. marts 2019 af Mikkel Thomsager
Toyota Corolla Hatchback
© Toyota

Nye priser på Toyota Corolla

Den nye Corollla introduceres i Danmark d. 6. - 7. april 2019.

Til at starte ved, oplyste Toyota Danmark, at priserne ville starte ved 229.990 kr. Men nu har Toyota valgt at sænke priserne med 12.000 kr. på alle modeller.  Så den billigste Toyota Corolla starter fra 217.990 kr.  for den 1,2-liters turbomotor. Den nye 180 hestes hybrid ville starter på 334.990 kr.

Alle hybridudgaver får også nedjusteret prisen med 12.000 kr. som følge af udsættelsen af afgiftsændringerne. Den billigste hybridudgave af den nye Corolla kan fås fra 245.990 kr. i udstyrsudgaven H1. 

Her får man bl.a. 2-zonet klimaanlæg, LED-kørelys, LED-forlygter og LED-baglygter, nøglefri start, sædevarme, adaptiv fartpilot, der automatisk tilpasser farten efter den forankørende, hvis vedkommende kører langsommere end en selv, samt anden generation af Toyotas avancerede sikkerhedspakke Toyota Safety Sense.

Prisen for den nye 180 hestes hybrid starter fra 322.990 kr., men her kommer man så også op i udstyrsudgaven H3, hvor bl.a. 16” alufælge, bakkamera, DAB-radio, læderrat med varme, 8” multimedie touch skærm og regnsensor er en del af standardudstyret.

Herunder kan du læse vores første test af Corolla

Hvor er vi?

Bil Magasinet var inviteret til en eksklusiv forvisning af den nye Toyota Corolla tilbage i november måned med kamouflerede biler. Nu har vi kørt den færdige produktionsmodel.

Bil Magasinet var inviteret af Toyota Danmark.

Toyota Corolla Touring Sport


© Toyota

Den nye Corolla

Corolla er et af verden bedst kendte bilmodelnavne, og den nye Corolla er, hvad en Corolla altid har været, selv om den reelt afløser Auris, som har været på markedet i Danmark som erstatning for Corolla i 12 år og to generationer. 

Auris var produceret og udviklet til Europa. Den nye Corolla er en verdensbil, der skal produceres og sælges over hele verden.

Stationcar-versionen, kaldet Touring Sports, der har seks cm længere mellem akslerne end hatchback-versionen, er dog designet i Bruxelles, og den version er også forbeholdt Europa. En sedan-version, der produceres i Tyrkiet kommer ikke til Danmark.

Toyota Corolla Hatchback
© Toyota

Hvordan er den nye Corolla?

Selvom Auris var en bil designet til Europa og Corolla er en verdensbil, så virker den nye Corolla mere interessant. Både i design, stil og køremåde er den mere sporty - specielt i hatchback udgaven med den nye 2,0-liters hybrid med 180 hk.

Vi har også kørt stationcarudgaven med den 1,8-liters hybrid med 122 heste og her er oplevelsen lidt en anden. Undervognen er sat mere op til komfort og sammen med den 6 cm længere akselafstand klarer Touring Sport de lange stræk ganske behageligt. Desværre kan den 1,8-liters hybrid virke til at kæmpe lidt mere med CVT-gearter. Selv ved et let speedertryk tager motoren mange omdrejninger og det er lidt synd, da accelerationen faktisk virker tilstrækkelig.

© Toyota

Hvem er konkurrenterne til Corolla

Som Auris er den nye Corolla en mellemklassebil, der placerer sig midt blandt konkurrenterne i klassen. Toyota sammenligner selv den nye Corolla med VW Golf, men nævner også Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane og Peugeot 308.

© Toyota

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...