Den internationale biludstilling i Genève byder i år på to premierer fra Suzukis udviklingsafdeling. To biler, der er et bud på den næste fase indenfor privat persontransport.
Suzuki Regina vakte både opsigt og interesse på Tokyo Motor Show i december 2011. Derfor har Suzuki besluttet, at de får Europa-premiere på den internationale biludstilling i Geneve i begyndelsen af marts.

Regina hedder ikke Regina i Genève, men får det kedelige navn G70. Kan I lige få lavet det om, Suzuki marketingfolk?
Den er Suzukis vision om en global benzindrevet mikrobil med lav vægt og vindmodstand. CO2-udslippet er på 70 g/km, deraf navnet G70. Med en længde på godt 3,5 meter er den 10 cm kortere end Kia Picanto, mens egenvægten er holdt nede på 730 kg, hvor en Picanto 1,0 har en køreklar vægt på 970 kg. Suzuki skriver, at vindmodstanden er mindst 10 pct. lavere end for andre Suzuki-modeller i samme klasse.


Hybridudgave af Swift

Swift EV Hybrid, der i Europa hedder Swift Range Extender (turforlænger), kan køre 30 km på batteriet alene, og rækkevidden øges ved hjælp af en motordreven generator, der kan oplade batteriet under kørsel. Sammenlignet med en elbil, der er 100 pct. afhængig af kraft fra batteriet, har Swift Range Extender også et mere kompakt li-ion batteri, der er hurtigt at oplade, vejer mindre, bruger færre ressourcer og er billigere at producere.
Suzuki offentliggør flere detaljer om de to nyheder 6. marts i Genève. Vi følger sagen (og glæder os til at se den arrigt udseende Regina).