Suzuki S-Cross er overordnet set en rigtig fin familiebil, der måske nok har lidt svært ved at konkurrere på prisen, men dens svageste kort har altid været dens motorer – og særligt benzin-udgaven.
Det laves der dog tilsyneladende om på her fra september, når den nye S-Cross lander hos de danske forhandlere. Modellens facelift betyder nemlig et farvel til den sløve 1,6 liters benzinmotor og goddag til to nye turbomotorer.
Tryk på med turboladning
De nye motorer tæller en 3-cylindret med 112 hestekræfter og en 4-cylindret med 140 hestekræfter - begge to er såkaldte Boosterjet-motorer, der er Suzuki’sk for turboladet.
Forhåbentlig kan tilføjelsen af turbotryk hjælpe med at skabe noget motoroverskud på benzinfronten, især efter den ellers veloplagte 120 hestes turbodiesel er udgået.

Udstyret i orden
Udover motoropdateringen er det på udstyrsfronten, at en stor del af faceliftet skal findes. Eksempelvis bliver ratbetjent bluetooth standard i samtlige modeller, mens højere udstyrniveauer tilbyder både 7” multimedieanlæg, 2-zonet klimaanlæg, bakkamera og regnsensor.
Udover en gang ny betræk og lidt finjusteringer er interiøret ellers så godt som uændret med god plads på bagsædet og et bagagerum på 430 liter.

LED og nakketræk
Udefra er den største synlige ændring en ny forende med en bombastisk kølergrill placeret højt på fronten. Det får Suzuki’en til at se ud som om, den bakser med en gang slem tandregulering, men på hver side af kromorgiet sidder to nye forlygter med fuldt LED-lys.
LED-lygter i begge ender fra midterste udstyrsniveau, der har en startpris på 229.990 kr., er en fin tilføjelse til en bil i denne klasse. Til gengæld skal man helt op i øverste udstyrsniveau for at få automatisk nødbremse som standard, hvor en aktiv fartpilot dog så følger med i handlen.
Suzuki S-Cross starter på 199.990 kr. og har danmarkspremiere i weekenden den 17.-18. september.