Lidl-bilen

No bullshit-bilen Celerio skal afløse to Suzuki-modeller. Det går fint med den ene, men knap så godt med den anden

21. marts 2015 af Mikkel Thomsager

I mit lokalområde har vi fået en Lidl-butik. Hidtil har jeg handlet i Netto, fordi jeg troede det var billigt, i Kvickly, fordi de har en god slagter-afdeling, og så i Irma, når jeg tror, jeg skal forkæle mig selv.

Alle tre steder skal jeg se mig grundigt for, for de sænker ofte priserne på nogle varer, for at hæve dem på andre.

Så var det, vi fik en Lidl. Det er ikke en discount-butik. Nogle af varene er af underlige tyske mærker, og nogle af dem bryder jeg mig ikke om, men andre er faktisk bedre eller mere interessante

Men jeg føler mig aldrig snydt. Alt foregår lige ud af landevejen uden rabatmærker og lokketilbud, der skal få mig til at købe nogle af de varer, der er for dyre. Det er bare dagligvarer, der koster det, de er værd.

Suzuki er et Lidl-mærke. Det er ikke avancerede biler med højtragende designfilosofier og tekniske løsninger, der redder verden. Det er moderne no bullshit-biler, der pakker almindelig efterspørgsel ind i indlysende løsninger, som nogle gange piller magien ud af begrebet, men som altid leverer den vare, de siger, de stiller med.

Du får, hvad de lover

Den nye Celerio er en Lidl-bil, på godt og ondt. Den påstår ikke, at den er lige så køkkensmart som Fiat 500, men fås med noget så praktisk som anhængertræk.

Det største problem er, at den skal afløse både Suzuki Alto og Splash. Det er en klar opgradering forhold til Alto. Splash-kunder får mere udstyr, men de får ikke en bedre bil, hvis de skifter til en Celerio.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...