© bilmagasinet.dk

Subaru XV falder 70.000 kr. i pris

Alt mulig-bilen får mere udstyr og sættes ned i pris til 299.900 kr.

21. oktober 2013 af Bil Magasinet

Efter en række magre år med tsunami, Fukushima-katastrofe og stigende yen-kurs lysner den globale markedssituation for Subaru. Det danske marked hænger efter de øvrige skandinaviske med en forsvindende lille markedsandel, og konkurrencen fra Nissan Qashqai med mere udstyr, lavere priser og mere fordelagtige beskatningsgrundlag for firmabilister får købere af SUV'er til at fravælge Subaru.

Den danske importør sætter derfor prisen markant ned, samtidigt med at XV-modellen får mere udstyr. Det betyder, at en Subaru XV 1,6i med 1,6-liters boxermotor med 114 hk/150 Nm og aut. start/stop nu har læderrat og -gearknop, ratbetjent fartpilot og lygtevasker ud over standardudstyret.

© bilmagasinet.dk

Standardudstyr Subaru XV 1,6i:
* 5-trins manuel gearkasse
* 17" alufælge
* permanent firehjulstræk med 50/50 pct.-fordeling for/bag og reduktionsgear
* 4-vejs justérbart rat
* fire elruder
* elspejle med varme
* cd/radio med AUX-stik
' klimaanlæg med varmekanaler til bagsædet
* sædevarme for

Pris: 299.900 kr.

Den mest komplette og velkørende XV er varianten med mærkets unikke boxerdiesel på 2,0 liter. Billigste Subaru XV 2,0D sættes ned fra 438.700 kr. til 399.900 kr. med udstyr som ovenstående, mens dyreste udstyrsniveau med læder, panoramasoltag og alt i el hedder Business Sport og sættes ned fra 548.900 kr. til 489.900 kr.

Subaru er det hurtigst voksende bilmærke i USA overhovedet, og i Europa nyder de uopslidelige all road-biler med symmetrisk firehjulstræk og boxermotorer stor succes på et marked, hvor livsstilsbiler som SUV’er og crossovere, der skiller sig lidt ud, er populære. I Danmark er salget gået helt i stå, men Subaru håber at lokke købere af nichebiler til med de nye lave priser. 

© bilmagasinet.dk

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...