Subaru Levorg vil nu gøre det inspirerende at køre i en praktisk hatchback. Levorg er lidt større end 3. generations Subaru Legacy og Volvo V60, klassens bestseller. Den er praktisk indrettet og rummer 522 liter bagage. Under hjelmen har Subaru Levorg en 1,6-liter turboboxer med direkte indsprøjtning, som leverer 170 hk og 250 Nm. Motoren stammer i lige linje fra den kraftfulde 2-liter motor, der sidder i Forester XT. Gearkassen er et 6-trins Lineartronic automatgear, som kan betjenes via paddles ved rattet.

Indvendigt har Subaru Levorg skålformede sæder og et D-formet rat, som er overtaget fra WRX STI. Styringen er præcis, og Active Torque Vectoring understøtter førerens ønsker ved at sende bilen i den retning, som rattet drejes. Levorg 1.6 GT S har som første Subaru SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection). Det er et radarbaseret system, som holder øje med den blinde vinkel og advarer ved fare. De samme sensorer anvendes til RCTA (Rear Cross Traffic Alert), som aktiveres, når bilen sættes i bakgear. Systemet scanner bag bilen og advarer om tværgående trafik.

Levorg får også adaptivt fjernlys, som automatisk blænder ned ved modkørende trafik. Læg dertil automatisk nedblænding af bakspejl samt aktivering af havariblinket ved en kraftig nedbremsning.
Den japanske NCAP-organisation har tildelt Subaru Levorg den højeste rating – 40 point ud af 40 mulige – for sin overordnede sikkerhed. Derudover har Japan Industrial Design Promotion (JDP) præmieret bilen med "Good Design Award 2014".
Subaru Levorg – navnet er afledt af Legacy Revolution Touring – bliver lanceret i Danmark primo oktober. Priserne begynder ved 454.900 kr. og ender på 519.900 kr. for topmodellen.

Subaru Levorg 1.6 GT
Bredde: 178 cm
Højde: 148,5 cm
Akselafstand: 265 cm
Sporbredde f/b: 153/154 cm
Venderadius: 10,8 m
Samlet vægt: 2020 kg
Trækkapacitet: 1500 kg
Bagage min/maks: 522/1446 liter
Motor: 1,6 l 4-cyl. boxer med direkte indsprøjtning,
Effekt: 170 hk @ 4800-5600 o/min
Moment: 250 Nm @ 1800-4800 o/min
Brændstofforbrug: 14,5 km/l
Emissioner: 159 g / km.
Tophastighed: 210 km/t
0-100 km/t: 8,9 sek
Hjul: 215/50-17
Gearkasse: Lineartronic automatisk 6-trins
Transmission: 60-40 symmetrisk firehjulstræk med Active Torque Split
Styretøj: Elektrisk-hydraulisk med tandstang
Affjedring f/b: McPherson fjederben / multilink dobbelt wishbone
Bremser: Ventilerede skiver hele vejen rundt turbo og intercooler