Skoda Superb 2,0 TDI Combi Ambition

7. marts 2013 af Anders Ricther

Flagskibet i Skoda’s modelprogram har altid betaget mig. Superb vil for de fleste ligne et helt normalt køretøj i firmabilsklassen men ikke for mig. Jeg mener, at dette må være noget nær den mest perfekte bil, som normale mennesker kan få råd til.

Pladsen i kabinen er så ekstrem, at selv BMW 7-serie og Mercedes S-klasse må pakke sammen. Men selv om de bagerste passagerer bliver forkælet, så er der ikke gået på kompromis med noget andet. Du kan nemlig stadig stoppe 630 liter ind i bagagerummet, og chaufføren sidder på ingen måde klemt oppe foran.

I år har Skoda Superb så fået et facelift, selv om det måske er lidt svært at se. Den har fået en ny og mere diskret front samt en revideret bagende. Jeg kunne egentlig bedre lide den gamle snude, som signalerede en smule østeuropæisk overklasse, men det går nu nok. Komforten er stadig ekstremt fin, og du nyder virkelig at cruise på motorvejen i den store tjekke. Det største problem, som Superb står med, er egentlig den nye Mazda 6, som sagtens kan hamle op med Skoda’en, der i sin grundkonstruktion er ved at have nogle år på bagen.

Skoda Superb 2,0 TDI Combi Ambition

Pris 420.000 kr.

Motor R4, 1.968 cm3, 16V, turbodiesel
Ydelse 140 hk ved 4.200 o/min / 320 Nm ved 1.750 o/min

Topfart 211 km/t 0-100 km/t 10,1 sek. | EU-miks 21,7 km/l

Vil du have de seneste bilnyheder?

Du får det eksklusive særtillæg, 9 Spændende Bilsamlinger, til download, efter du har tilmeldt dig nyhedsbrevet. Bemærk dog, at der godt kan gå op til to timer.

Måske er du interesseret i...