Seat tarraco e-hybrid grå grey plug-in hybrid


© Seat

Populær Seat får ladekabel og KÆMPE rabat!

Seat har netop opdateret Tarraco, så den i Danmark nu også kan fås med hybriddrift. Som sædvanligt betyder det en stærkere pris på en stærkere drivline.

18. maj 2021 af Frederik Hauschildt

Seat taber kilo

Seat har siden slutningen af marts kunnet pirre med en variant af Tarraco med den opladelige e-Hybrid-drivline. Nu lanceres bilen så på det danske marked, hvor drivlinen rammer et hulrum i den danske afgift og bliver langt billigere end tilsvarende modeller i Seat's program.

Bilens billigste variant er nu 120.000 kr. billigere end hidtil, og ejerafgiften på denne går fra halvårlige 1.190 kr. til 330 kr. Ikke nok med det så får du også ekstra 95 hk. Seat's e-Hybrid drivline til Tarraco er nemlig sammenlignelig med den, der kommer i VW Golf GTE. Med denne opdatering er Seat Tarraco den næstsidste bil på VAG's MQB A2-platform, der får plug-in-behandlingen. Før Tarraco kom plug-in-hybrid-varianter af Audi Q3 og VW Tiguan, og vi savner endnu en version af Skoda Kodiaq, der på trods af nyligt facelift ikke har fået kabel-opgraderingen.

Seat tarraco e-hybrid grå grey plug-in hybrid
© Seat

Seat Tarraco med hybriddrift

Hybriddrivlinen i Tarraco e-Hybrid er, som beskrevet ovenfor, sammenlignelig med øvrige artsfæller fra VW-gruppen. Det betyder en systemydelse på 245 hk, hvoraf 150 af disse stammer fra den 1,4 liters TSI-motor, der erstatter motorerne med litermål på både 1,5 og 2,0 i Tarraco. 1,4'eren suppleres af en elmotor med 115 hk, der også kan fungere på egen hånd i hvad Seat hævder er op til 48 km.

SUV'en har et drejningsmoment på 400 Nm, der håndteres og tolkes af en DSG-gearkasse med seks trin. DSG6'eren er koblet til forhjulene i et system, der kan sende den store bil til 100 km/t på 7,5 sekunder på vej mod en topfart på 205 km/t.

Seat tarraco e-hybrid grå grey plug-in hybrid
© Seat

To udstyrsvarianter

Tarraco e-Hybrid udbydes i to udstyrsvarianter: FR, som er den sportslige udsmykning, og Xcellence, som undværer sportsudstyret. Begge biler kommer standard med adaptiv fartpilot, digital instrumentering og en parkeringsassistent. FR-varianten tilføjer hertil en adaptiv undervogn og et sæt el-justerbar sportssæder med memory-funktion.

Vil du have firehjulstræk, syv sæder eller dieselmotor er der dog ingen vej uden om fossildriften, for e-Hybrid udbydes på nuværende tidspunkt ikke med nogle af ovenstående. 

Priserne begynder ved 374.990 kr. inklusiv levering for Tarraco Xcellence plug-in e-HYBRID og 389.990 kr. for Tarraco FR plug-in e-HYBRID. Det modstilles henholdsvis 494.990 kr. og 509.990 kr., som er prisen på de tilsvarende forbrændingsbaserede modeller.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...