Det mørkeste sted i Europa
Forlygter og interiørbelysning er en af de vigtigere ting, når bilen skal gøre et moderne indtryk. Mangler der ordentlig belysning i kabinen er det en stensikker måde at få folk til at se ned på din bil. Det samme gælder halogenlygter.
Så når Seat tester forlygter på den absolut mørkeste plet i Europa, Alqueva i Portugal, så er det fordi, de vil frem i verden. De rykker også til de øvrige dele af verden, og har samlet akkumuleret over 800 timer i test af lygter alene.

Men hvad tester man så?
Først og fremmest, så vil Seat sikre sig, at deres lygter fungerer optimalt under alle omstændigheder. Så er det selvfølgelig vigtigt, at man tester lygterne i alle omstændigheder. De tester blandt andet, om lygterne er konsistente i deres rækkevidde og reaktionstiden på periodiske lys som bremselygter.
Samlet set går alt dette ind under Seat's '100% LED'-strategi. At LED-lys har fundet vejen til bilers forlygter er ikke isoleret set nogen nyhed, men at Seat går all-in på LED er specielt. Det fremmer teknologien for alle bilmærker.

Hvad er de kommet frem til?
Seat har udviklet den LED-ring, der idag figurerer i mange Seat-kabiner, og som har til funktion at advare og engagere føreren af bilen under kørsel. Ringen lyser mere intenst, jo hurtigere man køre, og det giver en øget fornemmelse af fart. Den advarer også, når døre er lukket forkert, eller hvis der er fare for, at du rammer andre trafikanter ved døråbning.
Til sidst har Seat også lavet noget beregning mht. fart og reaktionstid. De har opdaget, at LED sparer omkring 150 millisekunder frem for normale pærer. Med 120 km/t svarer det til 5 meter kørt. På den måde er det også en glimrende sikkerhedsforanstaltning.