Taycan i billig opgradering
I starten af sidste år udkom Taycan's højbenede og offroad-inspirerede bror, Taycan Cross Turismo. Her debuterede Porsche også den høje stationcar-bagende. Men ville du ikke have firehjulstræk, plastikskærme eller en merpris på mindst 75.000 kr. - ja, så var det surt.
Men nu har Porsche udgivet priser på den Taycan Sport Turismo, som Steen Bachmann prøvekørte til LA Motor Show i slutningen af sidste år.
Sport Turismo er en version af Taycan med stationcar-bagende. Det afspejles også i prisen, der bare er 10.000 kr. højere end den regulære, 4-dørs Taycan.
Fra 408 til 761 hk
Da den allerbilligste Porsche Taycan debuterede sidste år, var vi forundrede. Med en debutpris på 750.000 kr., var indstigningsmodellen Porsche's billigste bil. Selv om prisen er steget til 789.990 kr. nu, så er det faktum stadigvæk uændret.
Sport Turismo-tilvalget hiver altså fraprisen op til 799.990 kr. - stadigvæk blandt Porsche's billigste. Vil du have firehjulstræk og 435 hk hedder trimmet 4S, og det starter fra 1.074.990 kr. Herefter følger GTS, (som Steen Bachmann kørte i USA) Turbo og Turbo S, den sidste af hvilke spytter 761 elektriske heste ud gennem alle fire hove.

Så stor er fordelen
For os pladselskere er fordelen ved Sport Turismo klar: Bagagerummet rummer 446 liter - altså 39 liter ekstra. Desuden kan sæderne nu foldes ned, hvilket giver langt over 1.000 liter. Bagsædepassagerene bliver også glade: Her er nu lidt over 4 cm ekstra til frisøren.
Et smart automatisk nedblændende panoramasoltag kommer også bagsædepassagererne til gode. Her kan soltaget påtage sig en solbrille-effekt i ni forskellige sektioner. Altså kan den ene passager nyde solen, mens den anden kan køle i skyggen.
