Porsche 911 GT3 RS i lava orange fra siden.

Porsche: Derfor kører vi på Michelin-dæk

Vejgreb er altafgørende for en performance-bil som Porsche 911 GT3 RS

28. maj 2015 af Bil Magasinet

 

Den nye Porsche 911 GT3 RS bliver fra fabrikken udstyret med Michelin Pilot Sport Cup 2 i 265/35 ZR20 foran og 325/30 ZR21 bag. Målet med dækket er at fusionere motorsport og et almindeligt sportsdæk til vej, og tilliden til Michelins Pilot Sport Cup 2-dæk understreges af, at dækket også er fabriksmonteret på 918 Spyder, Cayman GT4 og 911 GT3.
 
Porsche og Michelin har samarbejdet om udviklingen af dækket. Det baserer sig på den udgave af Michelin Pilot Sport Cup 2, som findes til Porsche 918 Spyder, og matcher Porsche-ingeniørernes krav for ’baneraceren’, 911 GT3 RS. Kontaktfladen på Pilot Sport Cup 2 til den nye GT3 RS er øget med 20 % for og 18 % bag for at give bedre vejgreb og bidrage de mere banefokuserede køreegenskaber.
 

 

Porsche 911 GT3 RS lava orange fælge og front.

 

Michelin Pilot Sport Cup 2 bygger på teknologier fra Michelins engagement i motorsport. Teknologier omfatter Bi-Compound, hvor forskellige gummiblandinger anvendes i dækmønsteret på hhv. inder- og ydersiden, og Track Variable Contact Patch 3.0, som optimerer fordelingen af trykket mod vejen, så gummiets kontaktflade altid har samme størrelse, uanset om det går lige ud eller gennem sving og kurver.

I sammenligning med sin forgænger, Michelin Pilot Sport Cup+, har Michelin Pilot Sport Cup 2 op til 50% længere levetid på banen. Dækket sikrer samtidig hurtigere omgangstider og reducerer risiko for aquaplaning i vådt vejr.

 

Porsche 911 GT3 RS lava orange set oppe fra.

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...