Porsche introducerer deres hurtigste Gran Turismo nogensinde i form af den nye Panamera Turbo S med 570 hk. Porsche Panamera Turbo S fås også i Executive-version med 15 centimeter længere akselafstand og 12 cm mere plads på bagsædet i kombination med lyd- og varmeisolerende sideruder, hvoraf de bagerste er mørktonede.
20-tommer 911 Turbo II-fælge og 4-vejs adaptiv spoiler lakeret i karrosserifarven er unikke detaljer. Standard er også Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), der modvirker krængning i sving, Torque Vectoring Plus (PTV Plus), der både i sving og under kraftig acceleration hele tiden distribuerer kræfterne mest effektivt ved hjælp af et elektronisk styret spærredifferentiale. Samt Porsche Active Suspension Management, adaptiv luftaffjedring og de keramiske bremseskiver PCCB, som modvirker enhver tendens til fading, selv når der køres på bane.
50 hk og 50 Nm ekstra med nye turboladere
I forhold til Panamera Turbo leverer den 4,8-liters biturbo V8 i Panamera Turbo S 50 hk ekstra, eller 570 hk i alt. Den højere effekt er opnået ved hjælp af nye turboladere med en større indsugningskapacitet, stempler i en ny aluminiumslegering og stempelringe med en anden coating. Dermed blev det muligt at øge indsprøjtningstrykket med 20 bar til 140 bar i alt.
Panamera Turbo S har 750 Nm fra 2.250 til 5.000 o/min. Ved at udnytte den såkaldte overboost-funktion, eksempelvis under en overhaling, stiger det maksimale drejningsmoment kortvarigt til 800 Nm. Snitforbruget er op til 9,8 km/l.
Sm ekstraudstyr fås en sportsudstødning, der ved et tryk på en knap sendes motorlyden via en akustisk kanal ind i kabinen, hvilket giver en oplevelse, som normalt er forbeholdt Porsches racerbiler.

Sport Chrono-pakke som standard
Permanent firehjulstræk og Sport Chrono-pakken er standardudstyr, hvilket gør det muligt at vælge mellem køreprogrammerne Comfort, Sport og Sport Plus. En unik feature er, at overboost-funktionen med de maksimale 800 Nm nu ikke kun er aktiv i Sport og Sport Plus, men også i Comfort, for eksempel når der laves kick down. Det betyder, at Panamera Turbo S hele tiden er i stand til at levere den maksimale effekt. Med Launch Control er 0-100 km/t-tiden nu 3,8 sekunder.
Nyt interiør med to-tonet læderindtræk
Kabinen har 14-vejs eljusterbare sæder beklædt med et særligt to-tonet læderindtræk. Her er to enkeltsæder for og bag med sædevarme, og i Executive-modellen også med ventilation.
De nye Panamera Turbo S og Panamera Turbo S Executive er klar hos Danmarks to autoriserede Porsche centre, Porsche Center Jylland og Porsche Center Sjælland fra januar 2014. Prisen er endnu ikke oplyst.
