Peugeot har opfrisket designet på én af de mest solgte modeller i herhjemme og i hele Europa. Det gælder især front og bagende.

Væsentligste ændring er, at fronten bl.a. udstyret med to firkantede ”køleindtag” i siderne, der får den til at synes bredere og endnu mere sporty. På Comfort Plus niveau kan disse udstyres med runde tågeforlygter.
LED-lys bagtil

Bagtil er den nye 207 i hatchback og CC udgaverne udstyret med helt nye hi-tech baglygter med LED dioder, hvilket giver bagenden et moderne udtryk. LED-dioder er sjældent set i denne bilklasse.
Indvendigt er håndteringen af airconditioning/klimaanlæg blevet nemmere, og ligesom 308 er den nye 207 udstyret med motorvejsblink, som ved et let tryk blinker tre gange, og som noget nyt er der kommet gearskift indikator på alle Euro 5 motorer.

Peugeot 207 rykkede i 2007 helt i front som markedsleder i klassen af små biler i Europa og en fortsatte topplaceringen i 2008 med 423.700 solgte eksemplarer.
Priserne ligger ikke fast endnu, oplyser importøren.
Benzinmotorer:
• 1,4 liter 75 hk - 118 Nm ved 3300 omdr./min. Opfylder Euro 5 normen.
• 1,4 liter 90 hk - 133 Nm ved 3250 omdr./min. 2 tronic gearkasse.
• 1,4 liter VTi 95 hk -136 Nm ved 4000 omdr./min.
• 1,6 liter VTi 120 hk - 160 Nm ved 4250 omdr./min. Opfylder Euro 5 normen.
• 1,6 liter VTi 120 hk - 160 Nm ved 4250 omdr./min og aut. gearkasse. Opfylder Euro 5 normen.
• 1,6 liter THP 150 hk - 240 Nm ved 1400 omdr./min.
HDi dieselmotorer:
• 1,4 liter 70 hk - 160 Nm ved 2000 omdr./min.
• 1,6 liter 90 hk - 215 Nm ved 1750 omdr./min.
• 1,6 liter 110 hk - 240 (260 med overboost) Nm ved 1750 omdr./min og FAP partikelfilter.