© bilmagasinet.dk

Peugeot 407 2,0 HDI SW Premium

1. april 2009 af Mathias

Hvilke nyheder?

Af Steen Bachmann 

Når selv en ejer af den ­originale 407 ikke kan se forskel på den gamle og den nye, er det pjat at tale om en ny model. Årgang 2009 har krom på lister udenpå og indeni for ca. 150 kr., så det handler om noget helt andet: Prisen. Den er lav.
Med 2-liters dieselmotor koster stationcarudgaven 340.000 kr., hvilket er rimeligt, hvis du ser på, hvor komfortabel og støjsvag, den er. Den har fornem retnings­stabilitet, udmærkede sæder og lave driftsomkostninger. Den 6-trins manuelle gearkasse fungerer med behagelige skift, så man tror, det er en japansk bil, og den 2-liters HDI har nu fire hk mere, så den yder 140 hk og 340 Nm ved 2.000 o/min. Det er endda ­overkill, for den lille og ekstremt smidige 1,6-liters diesel med 109 hk føles lige så kraftig, og kører længere på literen. Tag dén, den koster kun 300.000 kr.
Skal du rundt til kunder i et ordentligt køretøj med de rette hverken for billig eller for dyr-signaler, så er bilen her. Skal du bruge den som privatbil, er det største problem manglen på charme. Den taler ikke til dig, bevæger dig ikke, rører dig ikke - den transporterer dig. Men det gør den sådan set fint nok.  

Peugeot 407 2,0 HDI SW   
Motor    R4, 1.997 cm³, 16V, turbodiesel
Ydelse    140 hk ved 4.000 o/min
    340 Nm ved 2.000 o/min
Topfart 203 km/t     0-100 km/t 11,5 sek.
EU-miks 17,5 km/l    Årlige afgifter 3.860 kr.
Mål (L/B/H)    476/181/149 cm
Vægt/last/påhæng    1.673/522/1.600 kg
Bagagerum    448-1.654 liter
Dæk    205/60R16V
Reservedelsprisindeks    101
Værditab/3 år    ca. 150.000 kr. (42 pct.)
Pris    339.990 kr.

VI SYNES… 
Usynligt facelift af familien Danmark-bilen, der gør det fint  til prisen. Men tag den lille diesel, der er lige så god

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...