Peugeot 308 debuterede i Danmark i efteråret 2013 som 5-dørs og i foråret 2014 som stationcar. Peugeot følger nu op med en sporty GT-udgave med mere udstyr og lavere frihøjde. Som noget nyt vil den kunne fås både som 5-dørs og stationcar, og med dieselmotor.
Peugeot-løven i front er flyttet fra kølerhjelmen og ned på frontgrillen, og har tre kromribber på hver side. Forlygterne består af 62 LED-dioder (komplette LED-lygter). Blinklysene viser med en bølge, hvilken vej, føreren blinker af til. Her er også nye luftindtag.
Er du interesseret i en ny Peugeot 308? Få 3 gode tilbud på den her

308 GT har sortlakerede sidespejle og står på 18" alufælge og Michelin Pilot Sport 3 dæk. Fælgdesignet er unikt for 308 GT. Bagtil er her sortlakeret diffuser, dobbelte afgangsrør og GT indgraveret på bagsmækken, og bilen er sænket 7 mm for og 10 mm bag.
Nye farver er blandt andet Magnetic Blue, der er en hilsen til historiske franske racerbiler. I kabinen er her antrasit-farvet himmel, og røde syninger i læderet på instrumentbordet, dørpanler, gearstangshus og gulvmåtter. Pedalerne er i aluminium, og her er også detaljer i rustfrit stål.

Benzinmotoren er en 1,6 THP med 205 hk/285 Nm og aut. start/stop. Motoren har twinscroll turbolader, direkte indsprøjtning og variabel ventilstyring (VTi) på ind- og udsugningsventiler. Gearkassen er en 6-trins manuel.
308 GT 2,0 BlueHDi 180 er en tunet dieselmotor med 180 hk ved 3.750 o/min og 400 Nm ved 2.000 o/min. Motorblokken er slanket med 7 kg og Peugeot angiver, at den kan køre 70-110 km/t i femte gear på 5,5 sek. Motoren har 3. generation common rail med et tryk på op til 2.000 bar og piezo-indsprøjtningsdyser med syv huller for bedre fordeling af brændstoffet. Kompressionsforholdet er hævet til 16.7:1 for bedre effektivitet. Gearkassen er en 6-trins EAT automatisk med ratbetjening.
Peugeot 308 GT og 308 GT SW får premiere i Paris 2. oktober.
