© bilmagasinet.dk

Peugeot 308 1,6 HDi Comfort

1. maj 2009 af Mathias

Nyt gear,
hurra!

Af Mikkel Thomsager

Hvis man skal tælle antallet af gange, hvor Bil Magasinet har beklaget sig over gearkassen i en Peugeot, så går det stort set lige op med antallet af gange, vi har skrevet om Peugeot. Så meget desto større er glæden over, at Peugeot omsider introducerer en ny gearkasse.
Den nye 6-trins gearkasse har fået premiere i Peugeot 308, som dermed er blevet endnu mere velkørende. Skiftene er præcise og klik-agtige, og de falder, hvor man forventer det. Det gælder også selve gearingen i forhold til den lige så fremragende 1,6 HDi-motor, som dermed bliver beæret med et ekstra gear.
Det gør denne kombination af HDi-motor (diesel) med 109 hk og ny gearkasse til den mest vellykkede 308 i programmet. Du behøver ikke lede længere. Alt, hvad du skal bekymre dig om, er, om du har brug for den lige så vellykkede stationcarversion.
Den nye gearkasse vil løbende blive introduceret mange steder i Peugeot-programmet. 308 1,6 HDi med 109 hk er den første, der får glæde af den, men den findes også i 308 med 2,0 HDi-motor, hvorimod 308 1,6 HDi med 90 hk må nøjes med den gamle gearkasse.  

Peugeot 308 1,6 HDi Comfort   
Motor    R4, 1.560 cm³, 16V, turbodiesel
Ydelse    109 hk 4.000 o/min
    260 Nm ved 1.750 o/min
Topfart 191 km/t     0-100 km/t 11,4 sek.
EU-miks 20,4 km/l    Årlige afg. 3.220 kr.
Mål (L/B/H)    428/183/150 cm
Vægt/last/påhæng    1.397/453/1.270 kg
Bagagerum    348-1.201 liter
Dæk    195/65R15H
Reservedelsprisindeks    106
Værditab/3 år    ca. 110.000 kr. (42 pct.)
Pris    266.990 kr.

VI SYNES… 
Kombinationen af 1,6 HDi-motoren og den nye gearkasse gør dette til den mest vellykkede 308 i programmet

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...