Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure

1. december 2012 af Steen Bachmann

Den dyreste udgave af den nye Peugeot 208 opleves som en mini-udgave af den komfortable Peugeot 508, og det skal i dén grad forstås som en kompliment. Vi har her fat i 1,6 diesel med fornavnet e-HDI, hvilket står for intelligent ladning og andre sparetricks, men i praksis er det kabinen og den høje komfort, der først tiltrækker opmærksomhed.

Støjniveauet er under forventning, og forgængernes problem med for små stole, der ikke ydede støtte til folk med lange ben, er overstået. Nu sidder man glimrende foran, mens bilens dimensioner stiller naturlige begrænsninger for pladsen bagi. Motoren yder 285 Nm ved 1.750 o/min, og de seks gear går langt mere smidigt end i forgængerne.

Her er godt moment, og det er muligt at foretage en kvik overhaling på landevejen. Allure er særdeles godt med, hvad angår udstyr. Her er 16” alu, 2-zone klima, LED-kørelys for og bag, elklapspejle med blink og varme, højdejustérbare forsæder, et tykt og lækkert læderrat og en 7” trykfølsom skærm med cd/radio og Bluetooth/USB/AUX. En 5-dørs Peugeot 208 diesel fås fra 174.990 kr. 

Er du interesseret i en ny Peugeot 208? Få 3 gode tilbud på den her

Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure         

Motor: R4, 1.560 cm3, 8V, turbodiesel
Ydelse:114 hk ved 3.600 o/min 285 Nm ved 1.750 o/min
Topfart: 190 km/t 0-100 km/t 9,7 sek.
EU-miks: 26,3 km/lÅrlige afg. 1.320 kr.
Mål: (L/B/H)396/174/147 cm
Vægt/last/påhæng: 1.283/382/980 kg
Bagagerum: 285-1.076 liter
Dæk: 195/55R16H
Reservedelsprisindeks: 104
Privatleasing: udb./md.udbydes via Peugeot-forhandlerne, priser er på vej
Pris: 254.990 kr.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...