Biltest af Peugeot 207 1,4 XR 5d
Biltest af Peugeot 207 1,4 XR 5d© bilmagasinet.dk

Peugeot 207 1,4 XR 5d

Testvinder uden tilsætning

16. april 2007 af Bilmagasinet

Af: Nikolaj Karlshøj & Søren Juul

Bil Magasinet har kåret Peugeot 207 som bedste minibil foran Toyota Yaris, fordi den kører godt, har en nydelig kabine og en god pris. Dengang testede vi en veludstyret og stærk 1,6-liters S16-udgave – her har vi fat i 1,4-basis-udgaven med 73 hk.

Førersædet er højdejusterbart og rattet fire-vejs på trods af, at det er den billige 207’er. Selealarmer og det automatiske låsesystem, som siger ’klik’, når du slipper -koblingen og sætter i gang, viser, at du får lidt mere, end du forventer. Motoren er en gammel kending, som slår fast, at ’basis-udgave’er lig ’bovlam udgave’. 207 er en ret tyk basse, så tempoet med 73 hk er behersket.

For 12.000 kr. ekstra for XR Plus-varianten får du 16V-motor med 88 hk, aircondition, varme i sæderne, el-spejle, boardcomputer og højdejusterbart passagersæde og... nå ja – et blødere instrumentbord. Det er et langt bedre tilbud.

PEUGEOT 207 1,4 XR 5d
Motor R4, 1.360 cm, 8V
Ydelse 73 hk ved 5.400 o/min
118 Nm ved 3.300 o/min
0-100 km/t. 14,5 sek.
Topfart 170 km/t.
Forbrug EU-miks 15,9 km/l
Årlig ejerafgift 2.020 kr.
Vægt/last/påhæng 1.223/397/780 kg
Mål (L/B/H) 403/175/148 cm
Bagagerum 270-923 liter
Værditab 3år/60.000 km ca. 50.000 kr. (30 pct.)
Reservedelsindeks 134
Pris 168.990 kr.

VI SYNES…Billigste 207 bevarer kvaliteterne, men den beskedne merpris for ekstra heste, aircondition og udstyr gør den alligevel for skrabet.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...