Peugeot vil de næste to år lancere fem elbiler, så hele deres modelprogram fås som elbil. Med deres "Inception"-koncept præsenterer Peugeot både stilen til de kommende elbiler, men også teknologien. Før vi går til det ekstreme design, runder vi lige teknologien, der nok har en større chance i at påvirke de kommende elbiler fra Peugeot (og resten af Stellantis-koncernen).
For under huden sker der noget rigtigt spændende. Den nye teknologi inkluderer 800V-arkitektur, som giver mulighed for hurtigere opladning. Konceptbilen har et 100 kWt batteri, der giver op til 800 km på en opladning.
Det er interessant, da Peugeot og de andre Stellantis-mærker, som Opel og Citroën, hidtil kun har haft mulighed for et 50 kWh batteri, og det har i høj grad begrænset rækkevidden på koncernens elbiler.
Forbruget rammer ifølge Peugeot 125 watt pr. km, hvilket er 26 watt mindre end den nuværende Tesla Model 3. Der er to elmotorer, en til hver aksel, og det betyder firhjulstræk.

På formen kan man se den er designet i en vindtunnel. Baglygterne er 'løvens klør'.
© PeugeotMinimalistisk og så er der rattet
Intstrumentbrættet og midterkonsollen er fjernet - i stedet styres alt fra rattet, inklusiv gear, lydstyrke, kørestil og bremse-regenereringsindstillinger ved mekaniske drejehjul. Midten af rattet er en skærm der viser information, der plejer at være oppe på instrumentbrættet. Instrumentbrættet er blevet til 360° skærm, der også viserbeskeder til potentielle passagerer udenfor bilen
På trods af at bilen ser lav ud har Peugeot fokuseret på at frembringe rummelighedsfornemmelse bl. a. ved at man sidder nærmest liggende som en Formel 1-kører. Rat og resten af instrumenter får man op ved at trykke på en knap til højre for rattet. Så hvis man bare hænger ud i bilen, er der masser af plads foran køreren.

Rattet kalder Peugeot Hypersquare Control System.
© Peugeot