PEUGEOT_RIFTER 2018 Partner orange test køre skydedør

Første test: Peugeot Partner skifter navn til Rifter

Peugeot Partner Tepee er død, og i dens plads sidder nu Peugeot Rifter. Vi triller en tur i den rummelige franskmand.

30. juni 2018 af Frederik T. Frey

Hvor?

Ja, du tror sikkert, at det er løgn...men den praktiske og fornuftige Peugeot Rifter præsenteres i Monaco, der ikke ligefrem er kendt for den slags værdier.

Hvad er nyt?

Navnet er nyt. Bilen hedder nu Rifter, da det lægger sig op ad en anden af Peugeot's store modeller, Traveller, men samtidig lyder mere eventyrlystent og spændende end Partner Tepee. Partner-navnet beholdes i øvrigt på bilen som varevogn.

Grundopskriften er den samme som tidligere – der er tale om en praktisk og rummelig størrelse, der går mere op i fodformede plus-point end raffinement og design. 


Der er naturligvis reelle nyheder – blandt andet en lang version, der lægger 35 cm til familiebilen og giver mulighed for tre sæderækker og syv siddepladser. I den mekaniske afdeling er en 8-trins automatgearkasse blandt nyhederne.

PEUGEOT_RIFTER 2018 Partner orange test køre skydedør

Peugeot Rifter har skydedøre i begge sider.

Hvem er konkurrenterne?

Den nærmeste konkurrent er samtidig en nær slægtning. Peugeot Rifter bygger på samme teknologi og mekanik som Citroën Berlingo og Opel Combo, der indtil videre kun fås som kassevogn.

Hvornår lanceres den?

Peugeot får travlt i oktober måned – her lanceres både den nye firma- og familiebil, 508 samt Rifter. Senere tilstøder den længere udgave. Der er endnu intet officielt om priserne. Den udgående Partner Tepee kostede lige under 200.000 kr., og det forventes, at den nye Rifter vil stige i pris.

PEUGEOT_RIFTER icockpit 2018 kabine interiør

Peugeot Rifter har i-Cockpit ligesom mange andre Peugeot'er.

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...