Peugeot fylder 200 år i 2010 og fejrer det med en ny, dristig designstil. Konceptbilen "5" debuterer på udstillingen i Genève som et varsel om afløseren til Peugeot 407. Den viser en fortolkning af mærkets nye stil på linje med sportsvognen SR1, som blev vist sidst i 2009.
Drivlinjen er Peugeos HYbrid4 teknologi med diesel- og elmotor, der har været under udvikling i tre år og for første gang dukker op på det danske marked i 2011 i Peugeot 3008 Hybrid.
Designet har bløde, flydende linjer med en antydning af, at karrossen næsten er smeltet ned over bilen. Forrest er her LED-lygter med nye belysningsdetaljer, der er designet til at fremhæve bilens linjer. Grillen er tegnet i samme stil som konceptbilen SR1 og tanken er, at den ser ud som om, den nærmest er en separat del af bilen. Det nye logo med den velkendte løve er placeret forrest på den lange fronthjelm i aluminium.
Bilens sider og skuldre fremhæves af vinduesrammer og dørhåndtag i børstet aluminium, og fælgene er 19" alu. Baglygterne består af tre separate grupper af lygter, der skal gøre det nemt at genkende bilen i mørke.
Forrest ligger der en 2-liters HDI-dieselmotor på 163 hk og ved bagakslen er her en elmotor på 37 hk. Det giver en samlet effekt på 200 hk og et CO2-udslip på 99 g/km. Snitforbruget angives til 26,3 km/l.
Hybrid4-teknologien er udviklet som et modul, der kan bruges i kombination med andre motorer, platforme og modeller, og i løbet af de kommende år vil teknologien dukke op i de andre Peugeot-modeller.