Peugeot 308 1,6 Turbo CC
Peugeot 308 1,6 Turbo CC© bilmagasinet.dk

Blæst i kabinen, varm i nakken

Uge 21/10 Peugeot 308 1,6 Turbo CC HOT

28. maj 2010 af Mikkel Thomsager

Fik chancen i Peugeot 308 CC i dag. Det var en interessant oplevelse, efter at jeg kørt Renault Megane CC i sidste uge.

Renault forklarede, at de havde skubbet forrudens øverste kant seks cm frem, og monteret en ekstra lille bagrude mellem bagsædet nakkestøtter, for at reducere turbolænsen i kabinen. Det lød lidt utroligt i mine ører, men efter at have kørt Peugeot i dag, forstår jeg det.

308 CC benytter standardforruden fra 308, hvorfor forrudens bagkant kommer tæt på chaufførens hoved. Desuden har 308 ikke indbygget vind-deflektor, og det mærkes. Der er betydeligt mere turbolens i 308- end i Megane CC-kabinen, når alle fire ruder er kørt ned.

Til gengæld har 308 CC nakkevarme i forsæderne, hvilket i nogen grad kompenserer for den ekstra storm i kabinen. Bortset fra det virker Peugeot 1,6 turbo-motor betydeligt mere oplagt end Renault-motoren (1,4 TCE), som ganske vist kun har 130 hk, men alligevel...

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...