Søndag kl. 15.00 blev det sort/hvid-ternede flag hejst ved målstregen, og kort efter kørte de tre vindende Audi'er over målstregen til en stormende modtagelse af de tusindvis af danske fans. Audi Nr. 9 med Mike Rockenfeller, Timo Bernhard og Romain Dumas vinder, mens Tom Kristensen og Audi #7 slutter på 3.-pladsen i LMP1-klassen.
Vinderbilen gennemførte 397 omgange og en total distance på 5.410,713 km. Det er rekord for længste distance - den hidtige var 5.335,313 km sat i 1971.

Der var ellers ikke meget, der tydede på, at Kristensen skulle ende på podiet. Allerede i sjette time var Tom K impliceret i et uheld, hvor danskeren måtte undvige BMW GT2-køreren Andy Priaulx, der pludselig trak på tværs af banen i Porsche-kurverne. Det førte til, at Audi #7 røg i gruset, og dermed tidligt blev sat et par omgange tilbage i forhold til de forreste. Men stabilitet og hurtig kørsel sikrede sammen med et regulært Peugeot-nedbrud, at Mr. Le Mans endnu engang kunne løfte et trofæ i det prestigefyldte løb.
Efterfølgende var det da også en glad Tom K, der reflekterede over løbet:
"Vi har lavet et rigtig godt forarbejde, og vi udførte vores plan til perfektion. Alle leverede et fremragende stykke arbejde, og så hjalp det selvfølgelig, at Peugeot-racerne gik ud med problemer. Vi fik lagt maksimalt pres på dem, og så var de pludselig ikke så holdbare."
Og selvom målet før løbet var en sejr, er tredjepladsen alligevel noget, der gør indtryk.
"Jeg er rigtig glad for at komme på podiet. Jeg er aldrig kommet i mål uden at komme på podiet hernede, og det er jeg stolt over. Jeg kørte samtidig de hurtigste Audi-stints i løbet og satte den hurtigste omgangstid af alle Audier. Det siger noget. Teamet skal også have æren, for de har leveret et fantastisk og utrætteligt stykke arbejde. Jeg vil ønske Dumas, Bernhard og Rockenfeller stort tillykke med sejren. De satte ikke en fod forkert gennem hele løbet og har virkelig fortjent sejren. Det er i det hele taget et fantastisk resultat for Audi, og det var nok de færreste, der havde troet på før løbet. Men vi troede på os selv. Nu skal der festes!"
"Jeg vil også godt sige tusinde tak til alle de danske fans. Både dem som har fulgt med på tv, og de der er taget hele vejen til Le Mans, for at støtte vi danske kørere. For mig personligt betyder opbakningen rigtig meget, og jeg er sikker på, at de andre kørere har det på samme måde. At stå deroppe på podiet og skue udover alle Dannebrog-flagene, det gør mig meget stolt."
Trist Le Mans for franske og britiske fans
De mange franske og britiske fans hænger med mundvigene, for det er ikke gået deres teams godt.
De fire Peugeot 908 HDI FAP lagde ud som ild og torden, men faldt fra en efter en, efterhånden som den tørre asfalt, der belaster bilerne maksimalt, og rasende hurtige omgangstider sled bilerne op. Det privatejede Oreca-team, der bakkes op af Peugeot, var sidste Peugeot på banen, og under jagten på 2.pladsen kørte Loïc Duval 3m 19.074s - ny banerekord!

Det var derfor et målløst team, der fem kvarter før afslutningen på tv så stikflammer stå ud fra højre side af motorrummet af #4 ved Arnage-svinget.
Peugeots Le Mans 2010 blev en lammende fiasko.
Aston Martin stillede med to fabriksprototyper i den hurtige LMP1-klasse, og havde som mål at blive de bedste benzinbiler i løbet. Både bil #007 og #009 er udgået med tekniske problemer.
Den tredje fabriksstøttede Aston Martin er en DBR9 fra det dansk/tyske Young Driver AMR. Debutanten Christoffer Nygaard skulle have været i bilen omkring kl. 14 for at køre det sidste stint og føre bilen over målstregen, men der blev arbejdet på bilen i pitten i mere end en halv time, før Christoffer fik grønt lys til at køre den sidste halve time. Teamet blev nummer tre i GT1-klassen, hvor kun tre biler gennemførte løbet. Flot af et nyt team at komme på podiet.
2.-plads til Allan i Ferrari
Allan Simonsen var med stabile tider og professionel kørsel med til at køre en flot 2.-plads hjem i GT2-klassen for Hankook Farnbacher-teamet. I GT2 blev der kæmpet om hver en meter i alle 24 timer, og halvt inde i løbet var det komplet uforudsigeligt at gætte på en vinder. Ford GT kørte formidable tider, men kunne ikke holde, og de to Corvetter med bl.a. Jan Magnussen udgik i morges med noget så uhørt i en Corvette som motorhavari.
Vinder af GT2-klassen blev Porsche, med Ferrari 430 GT2 og Saleen S7 på 2.- og 3.-pladsen.
Det officielle tilskuertal for 2010 blev 238.850.
CLASSEMENT GENERAL
Pos. | Num | Nom | Team | Cat | Voiture | Tour | Ecart | Meilleur temps | Nbr d’Arrets |
1 | 9 | BERNHARD Timo | Audi Sport North America | LMP1 | Audi R15 TDI | 397 | 397 L | 3′22.282 | 33 |
2 | 8 | TRELUYER Benoit | Audi Sport Team Joest | LMP1 | Audi R15 TDI | 396 | + 1 L | 3′21.541 | 33 |
3 | 7 | CAPELLO Dindo | Audi Sport Team Joest | LMP1 | Audi R15 TDI | 394 | + 3 L | 3′21.965 | 33 |
4 | 6 | MEYRICK Andy | AIM Team Oreca Matmut | LMP1 | Oreca 01 - AIM | 368 | + 29 L | 3′28.818 | 33 |
5 | 42 | WATTS Danny | Strakka Racing | LMP2 | HPD ARX.01 | 366 | + 31 L | 3′33.742 | 27 |
6 | 007 | MUCKE Stefan | Aston Martin Racing | LMP1 | Lola Aston Martin | 364 | + 33 L | 3′24.100 | 30 |
7 | 35 | CHAROUZ Jan | OAK Racing | LMP2 | Pescarolo - Judd | 360 | + 37 L | 3′41.915 | 29 |
8 | 25 | NEWTON Mike | RML | LMP2 | Lola HPD Coupe | 357 | + 40 L | 3′37.921 | 28 |
9 | 24 | NICOLET Jacques | OAK Racing | LMP2 | Pescarolo - Judd | 340 | + 57 L | 3′48.842 | 26 |
10 | 41 | OJJEH Karim | Team Bruichladdich | LMP2 | Ginetta - Zytek 09S | 340 | +1′39.616 | 3′47.974 | 31 |
11 | 77 | LIEB Marc | Team Felbermayr Proton | LMGT2 | Porsche 997 GT3 RSR | 337 | + 60 L | 3′59.542 | 23 |
12 | 89 | KEEN Leh | Hankook Team Farnbacher | LMGT2 | Ferrari F430 GT | 336 | + 61 L | 4′01.038 | 24 |
13 | 50 | GARDEL Gabriele | Larbre Competition | LMGT1 | Saleen S7R | 330 | + 67 L | 3′56.469 | 27 |
14 | 97 | WESTBROOK Richard | BMS Scuderia Italia SPA | LMGT2 | Porsche 997 GT3 RSR | 327 | + 70 L | 4′01.765 | 28 |
15 | 72 | POLICAND Jerome | Luc Alphand Aventures | LMGT1 | Corvette C6.R | 326 | + 71 L | 3′55.631 | 26 |
16 | 95 | FISICHELLA Giancarlo | AF Corse SRL | LMGT2 | Ferrari F430 GT | 322 | + 75 L | 3′59.990 | 23 |
17 | 76 | NARAC Raymond | IMSA Performance Matmut | LMGT2 | Porsche 997 GT3 RSR | 321 | + 76 L | 4′00.957 | 22 |
18 | 28 | BRUNEAU Pierre | Race Performance AG | LMP2 | Radical SR9 - Judd | 320 | + 77 L | 3′54.606 | 29 |
19 | 78 | FARFUS Augusto | BMW Motorsport | LMGT2 | BMW M3 | 319 | + 78 L | 4′02.306 | 27 |
20 | 40 | PLA Olivier | Quifel - ASM Team | LMP2 | Ginetta - Zytek 09S | 317 | + 80 L | 3′39.604 | 26 |
21 | 75 | MACHIELS Louis | Prospeed Competition | LMGT2 | Porsche 997 GT3 RSR | 316 | + 81 L | 4′06.849 | 26 |
22 | 52 | NYGAARD Christoph | Young Driver AMR | LMGT1 | Aston Martin DBR9 | 311 | + 86 L | 3′53.450 | 22 |
23 | 37 | SALINI Philippe | Gerard Welter | LMP2 | WR Zytek | 307 | + 90 L | 3′49.135 | 30 |
24 | 88 | FELBERMAYR Horst Sr | Team Felbermayr Proton | LMGT2 | Porsche 997 GT3 RSR | 303 | + 94 L | 4′05.735 | 24 |
25 | 26 | FRANCHITTI Marino | Highcroft Racing | LMP2 | HPD ARX.01 | 295 | + 102 L | 3′34.382 | 26 |
26 | 39 | NODA Hideki | KSM | LMP2 | Lola Judd | 291 | + 106 L | 3′49.130 | 22 |
27 | 85 | DUMBRECK Peter | Spyker Squadron | LMGT2 | Spyker C8 Laviolette | 279 | + 118 L | 4′03.040 | 25 |
28 | 11 | DRAYSON Paul | Drayson Racing | LMP1 | Lola Judd Coupe | 253 | + 144 L | 3′27.325 | 30 |
D.N.F. | 1 | GENE Marc | Team Peugeot Total | LMP1 | Peugeot 908 HDi - FAP | . | . | . | |
D.N.F. | 2 | MONTAGNY Franck | Team Peugeot Total | LMP1 | Peugeot 908 HDi - FAP | . | . | . | |
D.N.F. | 3 | LAMY Pedro | Peugeot Sport Total | LMP1 | Peugeot 908 HDi - FAP | . | . | . | |
D.N.F. | 4 | PANIS Olivier | Team Oreca Matmut | LMP1 | Peugeot 908 HDi - FAP | . | . | . | |
D.N.F. | 5 | MANSELL Nigel | Beechdean Mansell | LMP1 | Ginetta - Zytek 09S | . | . | . | |
D.N.F. | 12 | PROST Nicolas | Rebellion Racing | LMP1 | Lola Rebellion Coupe | . | . | . | |
D.N.F. | 13 | BELICCHI Andrea | Rebellion Racing | LMP1 | Lola Rebellion Coupe | . | . | . | |
D.N.F. | 14 | BOUCHUT Christophe | Kolles | LMP1 | Audi R10 TDI | . | . | . | |
D.N.F. | 15 | ALBERS Christjan | Kolles | LMP1 | Audi R10 TDI | . | . | . | |
D.N.F. | 19 | LEWIS Michael | Michael Lewis/Autocon | LMP1 | Lola AER | . | . | . | |
D.N.F. | 29 | PIRRI Luca | Racing Box Srl | LMP2 | Lola Judd Coupe | . | . | . | |
D.N.F. | 38 | SCHELL Julien | Pegasus Racing | LMP2 | Norma Judd | . | . | . | |
D.N.F. | 008 | RAGUES Pierre | Signature Plus | LMP1 | Lola Aston Martin | . | . | . | |
D.N.F. | 009 | BARAZI Juan | Aston Martin Racing | LMP1 | Lola Aston Martin | . | . | . | |
D.N.F. | 60 | MUTSCH Thomas | Matech Competition | LMGT1 | Ford GT Matech | . | . | . | |
D.N.F. | 61 | GACHNANG Natacha | Matech Competition | LMGT1 | Ford GT Matech | . | . | . | |
D.N.F. | 63 | O CONNELL Johnny | Corvette Racing | LMGT2 | Corvette C6 ZR1 | . | . | . | |
D.N.F. | 64 | GAVIN Oliver | Corvette Racing | LMGT2 | Corvette C6 ZR1 | . | . | . | |
D.N.F. | 69 | YOGO Atsushi | JLOC | LMGT1 | Lamborghini Murcielago | . | . | . | |
D.N.F. | 70 | LEINDERS Bas | Marc VDS Racing | LMGT1 | Ford GT Matech | . | . | . | |
D.N.F. | 73 | JOUSSE Julien | Luc Alphand Aventures | LMGT1 | Corvette C6.R | . | . | . | |
D.N.F. | 79 | PRIAULX Andy | BMW Motorsport | LMGT2 | BMW M3 | . | . | . | |
D.N.F. | 80 | NEIMAN Seth | Flying Lizard Motorsports | LMGT2 | Porsche 997 GT3 RSR | . | . | . | |
D.N.F. | 81 | GOOSSENS Marc | Jaguar RSR | LMGT2 | Jaguar XKR GT2 | . | . | . | |
D.N.F. | 82 | KAFFER Pierre | Risi Competizione | LMGT2 | Ferrari F430 GT | . | . | . | |
D.N.F. | 83 | KROHN Tracy | Risi Competizione | LMGT2 | Ferrari F430 GT | . | . | . | |
D.N.F. | 92 | BELL Robert | JMW Motorsport | LMGT2 | Aston Martin Vantage | . | . | . | |
D.N.F. | 96 | PEREZ COMPANC Luis | AF Corse SRL | LMGT2 | Ferrari F430 GT | . | . | . |