Detaljer såsom den nye frontspoiler er i kulfiber
Detaljer såsom den nye frontspoiler er i kulfiber© bilmagasinet.dk

Ring-ridderen arriverer

Nissan præsenter sin Nürburg-myte, den heftig SpecV-version af GT-R

8. januar 2009 af Carsten Nymann
#gt

I månedsvis har vi hørt historier om en kamufleret Nissan GT-R, som har kørt hurtige runder på Nürburgring, og som måske, måske ikke var den nye Spec V-version af succes-sportsvognen.

Spec V er traditionelt betegnelsen for Nissans kompromisløse, sportslige specialversioner.

Og nu har Nissan selv udsendt billeder af den nye Nissan GT-R SpecV, som er til salg i Japan allerede i løbet af februar.

Der er ikke pillet det store ved den twinturbo-ladede V6'er ud over, at der er monteret en ny boost-controller, der giver flere kræfter ved mellemaccelerationer.

En ny styring af turbotrykket er indført i motorrummet
En ny styring af turbotrykket er indført i motorrummet© bilmagasinet.dk


I stedet er Nissan gået den moderne vej og har strippet GT-R for al unødig vægt.

Alle karrossens udvendige detaljer så som spoilere og luftudtag er udført i kulfiber, ligesom Recaro leverer et sæt skålsæder i kulfiber, mens det trange bagsæde helt er droppet.

Intet bagsæde men to Recaro skålsæder i kulfiber
Intet bagsæde men to Recaro skålsæder i kulfiber© bilmagasinet.dk


Også midterkonsol og instrumentpanel er bygget op i det moderigtige og lette materiale.

Hvad man ikke lige ser under den skinnende "Ultimate Black Opal" lakering er en ny titanium-legeret udstødning, en revideret undervogn og kulfiberkeramiske bremser.

Den aktive undervogn har fået en overhaling
Den aktive undervogn har fået en overhaling© bilmagasinet.dk


For at sætte en streg under V'et er GT-R'en udstyret med store 20 tommer fælge fra Nissans motorsportsafdeling NISMO.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...