© bilmagasinet.dk

Mitsubishi Outlander Intense 2WD

1. april 2009 af Mathias

 Outlander med forhjulstræk

Af Steen Bachmann

Mitsubishi ­Outlander fås nu i en ­basisversion med forhjulstræk, ­hvilket sparer dig ca. 35.000 kr. I modsætning til konkurrenter fra Ford og VW leveres den med udstyr som 18”-fælge, aut. klima og fartpilot som standard, og da den er 60.000 kr. billigere end mindste forhjulstrukne VW Tiguan med 20 hk færre, er den interessant.

Den kører formidabelt i betragtning af biltypen. Affjedringen er afstemt som i en personbil, styretøjet har samme præcise opførsel som i Mitsubishi Lancer, og de fint støttende sæder, det 6-trins manuelle gear og den to-delte bagklap med meget lav læssekant er elementer, der bidrager til at hæve niveauet. Den 2,4- liters motor arbejder dæmpet.

Det eneste negative at pege på i løbet af testugen er torque steer, altså at bilen stamper med forhjulene ved hård acceleration, og en kraftig understyring i glat føre. Hold fast i rattet i snevejr, for Outlander 2WD vil helst ligeud! De 50 uger om året, hvor det ikke sner, betyder det ikke det store.

Med 2,2-liters dieselmotor og syv sæder er Outlander næsten 100.000 kr. dyrere, så 2,4 benzin med forhjulstræk, 170 hk og masser af udstyr er ikke et tosset valg. 

Mitsubishi Outlander 2WD   
Motor    R4, 2.378 cm³, 16V
Ydelse    170 hk ved 6.000 o/min
    224 Nm ved 4.000 o/min
Topfart 190 km/t     0-100 km/t 9,6 sek.
EU-miks 10,9 km/l Årlige afgifter 5.000 kr.
Mål (L/B/H)    464/180/172 cm
Vægt/last/påhæng    1.565/725/1.600 kg
Bagagerum    541-1.691 liter
Dæk    225/55R18H
Reservedelsprisindeks    153
Værditab/3 år    ca. 175.000 kr. (50 pct.)
Pris    349.995 kr.

VI SYNES… 
Den forhjulstrukne Outlander er en flot udstyret og behagelig bil til en rimelig pris. Et godt alternativ til en stationcar  

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...