Se Bil Magasinets Video-test af MG EHS herunder.
Se Bil Magasinets Video-test af MG ZS EV her.
Herunder følger artiklen fra den 12. juli 2020 om den første, statiske præsentation af MG EHS. (Steen Bachmann)
MG lancerer ny og større plugin-hybrid i Danmark
MG EHS Plug-in Hybrid er den anden MG-model, som introduceres i Europa. Den første var elbilen MG ZS EV, som vi tester her.
Den nye MG har plugin-hybridteknologi med en 1,5-liters turbobenzinmotor, en 10-trins automatgearkasse, en elmotor og et 16,6-kWh litium-ion-batteri.
På el kan den køre op til 52 km i WLTP-normen for blandet kørsel.
Euro NCAP-ros for sikkerhed
Benzinvarianten af MG EHS fik fem stjerner i Euro NCAP-sikkerhedstesten i 2019, hvor den fik ros for sine førerassistentsystemer og brugen af højstyrkestål i bilens karrosseristruktur.
MG introducerer den nye MG EHS Plug-in Hybrid i Danmark i starten af 2021.

Gearkassen overfører kraften fra benzinmotoren og elmotoren til forhjulene. Benzinmotorens drejningsmoment overføres af en 6-trins automatisk gearkasse, mens elmotorens kraft overføres via en elektronisk transmissionsenhed med fire gear. Tilsammen danner de en 10-trins automatisk gearkasse.
De gennemsnitlige CO2-emissioner fra MG EHS Plug-in Hybrid er blevet målt til 43 g/km (WLTP).
0-100 km/t på 6,9 sek.
0-100-tiden er angivet til 6,9 sek., og elektronisk spær på forakslen er standardudstyr.
Den 1,5-liters benzinmotor med turbo yder 162 hk/250 Nm og arbejder sammen med en elmotor med 122 hk/230 Nm. Bilen har en systemydelse på 258 hk og et maksimalt drejningsmoment på 370 Nm.
Bilen har integreret oplader på 3,7 kW, der gør det muligt at oplade batteriet på offentlige ladestationer (vekselstrøm) i løbet ca. 4,5 timer.
Et regenererende bremsesystem lagrer den energi, der dannes ved deceleration, og som efterfølgende genbruges til at optimere batteriets rækkevidde eller reducere brændstofforbruget.

Panoramaglastaget er på 1,19 m2 og ambientebelysningen har 64 forskellige farvemuligheder. Bagsædepassagererne kan nyde godt af indstilleligt ryglæn, dobbelte luftdyser, to USB-porte og et nedklappeligt armlæn med integrerede opbevaringsrum og kopholdere.
De digitale instrumenter vises på en 12,3” skærm, og i midten er her en 10,1” trykskærm med navigationssystem, digital radio (DAB) og integrering af smartphones via Apple Carplay eller Android Auto.
Sikkerhed omfatter adaptiv fartpilot, advarsel om biler i den blinde vinkel, frontassistent til undgåelse af kollisioner, automatisk nødopbremsning, vognbaneadvarsel og et 360-graders kamera.
Markedsintroduktion i 2021
Forsalg og prøvekørsler af den nye MG EHS Plug-in Hybrid starter 7. december 2020. Modellen vil fra start være tilgængelig i to versioner (Luxury og Comfort), fire karrosserifarver (sort, hvid, rød og sølv) og to interiørfarver (sort og rød).
Flere informationer om modelprogram og priser annonceres ifølge importøren, når vi kommer tættere på markedsintroduktionen.
MG EHS Plugin-Hybrid
Mål og vægtangivelser
Længde 4.574 mm
Bredde 1.876 mm
Højde 1.664 mm
Akselafstand 2.720 mm
Frihøjde 145 mm
Bagagerumskapacitet 448-1.375 liter
Egenvægt Comfort: 1.737 kg, Luxury 1.775 kg, totalvægt 2.196 kg
Maksimalt akseltryk pr. aksel for: 1.095 kg, bag: 1.101 kg
Maksimal anhængervægt (uden bremser) 750 kg u. bremser / 1.500 kg
Drivline
1.5 turbo GDI benzinmotor
162 hk/ 250 Nm, tankindhold 37 liter
Elmotor og batteri
122 hk/230 Nm
Batterikapacitet 16,6 kWh
Oplader i bilen 3,7 kW
Hybridsystem
10-trins Electric Drive-gearkasse
Topfart 190 km/t
0-100 km/t 6,9 sek.
Elektrisk rækkevidde (WLTP ved blandet kørsel) 52 km
Energiforbrug (WLTP ved blandet kørsel) 240 Wh/km
Brændstofforbrug (WLTP v. blandet kørsel) 52,6 km/l
CO2-emissioner (WLTP v. blandet kørsel) 43 g/km