Stor, større, størst
Mercedes har allerede vist billeder af den stort set færdige version af Mercedes EQS. Den eldrevne seda udfylder samme rolle som den helt nye S-klasse. Den elektriske topmodel har mange teknologiske fordele, nogle af hvilke også ender i SUV-varianten ved navn EQS SUV.
EQS SUV skal bygges på præcis samme, nye platform som EQS. EVA-platformen bruger et såkaldt 'Skateboard-design', der ligger batterier langs bunden af bilen.
Mercedes har derfor både frihed i design, da platformen kan skaleres og bruges til både SUV'er og regulære personbiler, men platformen giver også frihed på rækkevidden.
Automedia hævder, at platformen potentielt kan opnå en rækkevidde på 650 km pr. opladning. EVA-platformen ligger allerede til grund for både EQS og EQE, der i forrige uge også blev testet på Nürburgring.

Får den store skærm
Én af de party-tricks, som EQS pirrer med, er det store skærmelement, der dækker hele kabinen i bredden. Til dette kunne spionfotografen stikke kamera'et ind ad EQS SUV's åbne vindue og knipse et par billeder af interiøret.
Selv om interiøret i store dele er dækket af en klud, kan instrumenter og det centrale skærmelement stadigvæk beskues. Det kan også det rat, der genkendes fra EQS.

synes fra visse vinkler at bestå af tre, mindre skærmelementer, selvom den første fremvisning af skærmen kunne få en til at tro, at hele fladen var én skærm.
© AutomediaIkke så aerodynamisk?
Det siger sig selv, at en SUV ikke vil være lige så vindglat som en sedan med lavere profil. Men også forrude synes på EQS SUV at være mere lodret, end på EQS, der brugte et 'bue'-design til at opnå en rekordlav vindmodstand.
Desuden har EQS SUV en høj, hatchback-bagende, som også har indflydelse på bilens luftmodstand.
