Med den nye E-klasse nys ud over rampen er AMG naturligvis klar til at bidrage med en voldsom, tunet version af den store luksussedan.
Den håndbyggede 6,2-liters V8-motor er denne gang justeret til 518 hk i modsætning til forgængerens 514 hk.
Største nyhed er imidlertid, at E-klassen får samme AMG Speedshift-gearkasse, som den seneste SL63 AMG.
Der er i realiteten tale om en modificeret, racerorienteret version af den kendte 7G-Tronic, som skal forbedre både brændstoføkonomi og præstationer.
E63 AMG har bl.a. launch control, der skal kunne sende bilen fra 0-100 km/t på blot 4,5 sekunder, hvilket er uhørt hurtigt for så stor en bil.
Bilen, som ellers er blevet kendt som en opvisning i sikkerhedsudstyr, har et særligt sportsligt stemt ESC-system, der kan justeres i tre trin alt efter, hvor meget anker føreren har brug for.
Justerbar undervogn er naturligvis også på programmet sammen med Mercedes-Benz' direkte styretøj, direct steering, differentialespær, nye hjulophæng og øget sporvidde.
Ude og inde skal vi heller ikke være ladt i tvivl om, at der er tale om en ægte AMG Mercedes, og E-klassen er helt efter bogen udstyret med kæmpestore hjul, skørter og emblemer.
Bilen præsenteres på New York Auto Show, der holdes fra 10. april.