Brabus lancerer 800-hestes G-klasse med indbygget landingsplads til din drone

Perfekt til skiferien! Det tyske tuningsfirma Brabus har igen pillet ved den ikoniske Mercedes G-klasse, og denne gang har de udviklet en særligt variant, der er som skabt til dit næste eventyr.

2. marts 2020 af Anders Richter

Den internationale biludstilling skulle være løbet af stablen i denne uge, men er blevet aflyst. Bilfabrikanterne har ellers masser af nyheder at vise frem, og derfor spytter de dem i øjeblikket ud i hobetal på nettet. Vi udvælger nogle af de mest interessante, og dette er uden tvivl en af dem: Brabus 800 Adventure XLP!

Brabus 800 Adventure XLP

Som de fleste nok kan se, er modellen baseret på en Mercedes G-klasse, men der er lavet en hel del ændringer. Bl.a. er bilen blevet hævet, hvilket giver en frihøjde på hele 49 cm, og så er den også blevet udstyret med 11,6 cm bredere skærme og en lang række andre offroad-detaljer. En anden vigtig ting at pointere er, at det lukkede bagagerum har måttet lade livet til fordel for et pickup-lad, hvilket har en meget vigtig funktion, som vi vender tilbage til senere i artiklen. G-klassen er samtidig vokset med 68,9 cm i længden, hvilken betyder, at der stadig er rigtig fin plads i kabinen på trods af det nye lad. 

Læs om mange flere nyheder fra Genève i det næste nummer af Bil Magasinet, som du kan købe abonnement på lige hér!

Motoren yder 800 hk og 1.000 Nm

Maskineriet er en 4-liters V8, som er hentes hos Mercedes' AMG-afdeling, men Brabus kunne i vanlig stil selvfølgelig ikke dy sig fra at pille lidt ved den. Derfor er effekten skruet op fra de normale 510 hk og til 800 hk og 1.000 Nm. Det gør den enorme G-klasse i stand til at ramme 100 km/t på kun 4,8 sekunder, og videre til en topfart, som er elektronisk begrænset til 210 km/t.

Der bor en drone bagi...

Og nu tilbage til ladet. For omme bagi har Brabus gjort plads til en lille landingsplads, hvor du kan lette og lande med din "Wingcopter"-drone, som endda er endnu hurtigere end bilen. Når den er i luften, kan den ramme hastigheder på op til 240 km/t, og den kan flyve op til 120 km, før den igen har brug for en opladning. Det er første gang vi har set sådan en basse monteret i en bil. 

Læder og masser af luksus

Indendøre er der selvfølgelig disket op med alt det luksus, du kan forestille dig fra Brabus' hånd. Her er læder og Alcantara spredt ud over hele kabinen sammen med så meget kulfiberindlæg, at du er lige ved at få nok. Kunderne vil kunne få lige præcis den farvekombination i kabinen, de ønsker, og det er kun størrelsen på din pengepung, der sætter en stopper for tingene. 

Portalaksler og kæmpe hjul

Til de offroad-interesserede kan vi fortælle, at Brabus' nye variant er udstyret med portalaksler, som bl.a. er en af de detaljer, som er med til at hæve frihøjden betragteligt. Det betyder, at der ude ved hvert hjul, sidder en ekstra gearing, som både hjælper at gøre den mere terrænduelig, da du kan "kravle" i et langsommere tempo, og så hæver den bilen. Fælgene er specielt udviklet til at sidde på portalakselnavene, og de måler 22" i diameter og 9,5" i bredden. På dem er monteret et sæt Pirelli Scorpion offroaddæk i størrelsen 325/55R22.

I snuden sidder også et elektronisk spil, som kan betjenes via en trådløs fjernbetjening. Det kan du bruge, hvis du selv eller andre sidder fast i terrænet. Det kan trække op til 4,5 ton. Skulle I sidde så meget fast, at I ikke kan komme nogen vegne, må I sende den elektroniske drone afsted til nærmeste by. 

Læs om mange flere nyheder fra Genève i det næste nummer af Bil Magasinet, som du kan købe abonnement på lige hér!

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...