I starten af 2019 sender McLaren de første eksemplarer af deres selvudnævnte "hyper-GT" på gaden en lille skare af rigmænd, der hver især har lagt cirka 1,6 mio. britiske pund (cirka 13 mio. danske kroner + afgifter) for at få én.
Indtil nu har modellen været kendt som "BP23" - en forkortelse af "Bespoke Project 2, 3-seater", men nu skifter den altså officielt navn til det mere eksotisk klingende "Speedtail". McLaren har ellers for vane at give deres modeller relativt kliniske navne bestående af tre tal og bogstav – dog med undtagelse af den nye Senna, der er opkaldt efter den brasilianske racerlegende Ayrton.

McLaren har sendt denne skitse, som ikke fortæller meget om designet på bilen - men den forekommer temmelig strømlinet.
McLaren selv kalder Speedtail for verdens første "hyper-GT" og den hurtigste, mest luksuriøse model de nogensinde har lavet. Derudover er de lidt nærige med informationerne i skrivende stund, men ud fra et par pressemeddelser kan vi oplyse at:
- Modellen kommer til at indgå i mærkets "Ultimate Series" modellinje ved siden af Senna. Modsat det strippede trackday-monster med biturbo-motor, nul komfortudstyr og aerodynamik optimeret for maksimal downforce, bliver Speedtail mere fokuseret på at køre meget, meget hurtig ligeud.
- Drivlinjen bliver en hybrid med benzin/elmotor
- Kabinen får tre pladser, med førersædet placeret i midten og fremskudt som på den legendariske McLaren F1 fra 1993
- Topfarten kommer til at overgå topfarten på McLaren F1. Den var verdens hurtigste bil i 1993, da testkøreren Andy Wallace ramte 391 km/t på VW's Ehra-Lessien testbane i Tyskland.

En skitse af Speedtails kabine set fra oven giver en idé om hvordan sæderne bliver positioneret.
© McLaren
McLaren F1 blev lanceret i 1993 og blev fremstillet i 106 eksemplarer.
- Karrosseri og monocoque laves i kulfiber
- Bilen får saksedøre, der tager en bid af taget med op, når de åbnes
- der bygges 106 eksemplarer – det samme antal som McLaren F1 – og de er allerede solgt.
- Speedtail bliver præsenteret for kunderne i slutningen af 2018, mens de første biler ruller ud fra fabrikken i starten af 2019.

McLaren har været dygtige til at servere små lunser af information om "BP23". Dette billede fra en pressemeddelse bekræftede, at førerpladsen blev i midten - og topfarten mindst 391 km/t.
© McLaren