Vi har stadig ømme nakkemuskler og ringen for ørene efter at have kørt McLaren Senna på Ring Knutstorp sidste år. Med 800 hk, 800 Nm og en aktiv aerodynamik, der kan generere op til 800 kg downforce, er den et overbevisende forsøg på at lave verdens mest ekstreme trackday-bil med nummerplader på. Egenvægten er lige over 1.300 kg, vejgrebet er svimlende og dens præstationer burde være nok til at dække de flestes behov. For tjek lige disse data på standardbilen:
- 0-100 km/t tager 2,8 sekunder
- 0-200 km/t tager 6,8 sekunder
- 0-300 km/t tager 17,5 sekunder

Novitec har forbedret McLaren Senna
Dét afholder ikke den tyske tuner Novitec fra at prøve at forbedre hyperbilen, der er opkaldt efter den brasilianske F1-legende Ayrton Senna. Nu lancerer tyskerne nemlig et tuningskit, der stuver over 100 hk ekstra ind i folden.

902 hk, Bitte!
Tyskerne har lanceret et tuningsprogram til Senna i tre trin, men vi ved kun besked om det kraftigste, der hæver effekten med 102 hk og 88 Nm i den 4,0 liters V8 biturbomotor.
Chiptuning og ny udstødning
De ekstra heste er fremavlet ved hjælp af chiptuning og en ny og lettere udstødning. Mere konkret kobler tyskerne deres Novitec N-Tronic modul til motoren, som opgraderer softwaren til indsprøjtningssystemet, tændingen og turboerne.
Få alle dine bilnyheder og biltest i Bil Magasinet, som udkommer hver måned, det eneste du skal gøre er at aktivere dit abonnement i dag ved at klikke hér!
Samtidig har Novitec installeret deres Novitec Race GTR high-performance udstødning, der tillader V8'eren at ånde mere frit ud gennem to rørhaler med 95 mm diameter.

Rammer 200 km/t på 6,5 sek.
Med 902 hk og 888 Nm er en Novitec McLaren Senna i stand til at ramme 100 km/t på 2,7 sek. og 200 km/t på 6,5 sek. Topfarten er stadig 335 km/t.
Novitec har holdt snitterne fra bilens avancerede eksteriør, men installeret nye fælge i hjulkasserne. De nye hjul med syv dobbelte eger hedder NOVITEC MC3 og er udviklet i samarbejde med amerikanske Vossen. De fås i 72 forskellige farver og leveres i 20" og 21".
Novitec er dog leveringsdygtig i lidt echte tyskerlir til Senna. På bestilling skræddersyer firmaet læder og Alcantara i et utal af farver til kabinen.
PS: Der er et alternativ, hvis du gerne vil have flere heste i din Senna, men ikke har fidus en tysk tuner. Mclaren's egen GTR-variant af Senna er god for 825 hk, men den må kun bruges på en bane.
