Der sker noget sjovt i direktørklassen i disse år. Med den seneste 5-serie forsøger BMW at rykke ind på Mercedes-territorium ved at gøre 5-serien mere komfortabel og mindre dynamisk.
Med den faceliftede E-klasse forsøger Mercedes omvendt at rykke ind på BMW-territorium ved at gøre den faceliftede E-klasse mindre komfortabel og mere dynamisk.
Det er her Maserati byder ind med Ghibli, der dynamisk set placerer sig der, hvor BMW var med den gamle 5-serie. Det koster på komforten, til gengæld sætter Maserati ny standard for dynamik i klassen, med det vellykkede nye Q4 firehjulstræk.
Den nye Ghibli er en ægte italiener, til alle os med kløe i speederfoden, og hang til en god køreoplevelse, der ikke handler om at synke dybere ned i ventilerede forsæder mens utallige assist-systemer tager over.
Jeg optog lige lidt lyd. Det er heller ikke skidt.
Jeg kørte Maserati Ghibli i går. Glæd dig til artiklen i næste nummer af Bil Magasinet.