Den næste Land Rover Defender er spottet af vores tyske partner Automedia under test på Nürburgring i en version meget tæt på den endelige serieproducerede udgave, der forventes at få verdenspremiere senere i år.
Prototypen er en 5-dørs, der skal erstatte den hidtidige Defender 110 – der kommer også en 3-dørs som erstatning for Defender 90.



Den 30. maj var det den internationale World Land Rover dag. Netop denne dato tilbage i 1948 debuterede den første Land Rover på Amsterdam Motorshow.
Nu skriver vi 2019 - og det er altså 71 år siden, at eventyret med Land Rover begyndte. Senere i år kommer der en helt ny Defender.
Målet er, at den skal sætte nye standarder for, hvor komfortabel og dynamisk en Land Rover Defender kan være, og hvilke prøvelser man kan udsætte den for.

Defender er blandt andet testet i Kenya, hvor den trak tung last, kørte gennem floder, og forcerede krævende terræn.
Når Defender lanceres senere i år har den gennemgået 45.000 individuelle tests i nogle af verdens mest ekstreme klimaer. Fra 50 graders varme i ørkenen til minus 40 grader på Arktis og op til 10.000 fod i Rocky Mountains i Colorado. Og dets dynamiske evner er også testet på den berømte Nürburing i Tyskland.
1,2 mio. test-kilometer i Defender
”Ud over laboratoriet-test har vi kørt over 1,2 millioner kilometer i den nye Land Rover Defender igennem alle typer terræn og i ekstremt klima for at sikre, at det er den sejeste og mest kapable Land Rover, der nogensinde er produceret”, siger Nick Rogers, Director Group Engineering, Jaguar Land Rover.
Den nye Defender er designet og udviklet på Gaydon fabrikken i England – hjertet i Land Rovers design, udviklings og testfaciliteter. Produktionen sker fra den helt nye fabrik i Nitra i Slovakiet, hvor også Land Rover Discovery produceres.
