STO står for Super Trofeo Omologato
Lamborghini Huracan STO er en ondere, mere skarpt designet Huracan bemalet i den klassiske Gulf-kombination, blå og orange. Bag det olme ydre gemmer der sig den ultimative trackday-bil.
Huracan STO har kræfterne fra den klassiske 5,2-liters V10-motor uden trykladning, der yder 640 hk og 565 Nm, det samme som Huracan EVO.
I STO sendes alle kræfterne til baghjulene, og faktisk er der skruet på tandhjulene alle andre steder end motoren.

Kabinen er præget af alcantara og dens massive fokus på vægten.
Specifikationerne i Huracan STO
Huracan STO har været på en seriøs slankekur, hvor den nu vejer 43 kg mindre end Huracan Performante, der allerede er slanket væsentligt. Den har en egenvægt på 1.339 kg.
Hver enkelt hestekraft skal kun slæbe rundt på 2,09 kg. Det er gjort ved at bruge en masse kulfiber og ved at gøre kabinen så enkel som muligt - her er ikke engang et dørhåndtag, bare en snor til at trække i.
Nu kommer det sjove, Huracan STO går fra 0-100 km/t på 3.0 sek og fortsætter op til 200 km/t på 9 sek. Den stopper ikke før 310 km/t, men mon ikke at der er kommet et sving inden da, hvis den skal på banen?

Den massive spoiler har 3 indstillinger for at få mest mulig downforce og aerodynamik
Det specielle ved Huracan STO
Huracan EVO klarer 0-100 km/t på 2,9 sek, altså en my hurtigere, men Huracan STO generer 53 pct. mere downforce og er 37 pct. mere aerodynamisk. Lamborghini skriver, at det er mere downforce end alle andre konkurrenter.
Undervognen har fået en opstrammer og den får firehjulstyring. Alt sammen for at skabe den hurtigste banetid. Downforcen håndteres af et sæt specialdesignede Bridgestone Potenza-dæk.
Dette er den ultimative Huracan og den er ligeglad med hastigheder, den vil bare have sving og slå banerekorder.
