2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

Vi tæsker 2,2 tons eldrevet Jaguar gennem keglebanen

Hvordan får man en firehjulstrukken bil med 400 hk og et tungt batteri i bunden til at køre som en sportslig Jaguar? Steen Bachmann søger svaret på keglebanen

11. juni 2018 af Steen Bachmann

De danske Jaguar-forhandlere får de første eksemplarer af den eldrevne I-Pace til landet i løbet af sommerferien, men Bil Magasinet har allerede været bag rattet af en forserie-bil på Trösta Park uden for Stockholm. 

Her tæsker vi den gennem keglebanen, kører undvigemanøvre med 120 km/t og giver generelt noget GAS, som Steen Bachmann siger i videoen her (eller 'strøm', eller hvad det nu hedder i en elbil).

Du får en fyldig rapport af I-Pace's egenskaber under pres, og hvordan en så tung bil opfører sig, når den skal skifte retning i høj fart mellem kegler med 25-40 meters afstand, i et kommende nummer af Bil Magasinet.

Få tre numre af Bil Magasinet for 99 kr. Tjek tilbuddet her

Uden at afsløre for meget, kan vi bekræfte, at I-Pace er sjovere end andre elbiler på markedet, og at den kan andet end at køre lynhurtigt ligeud.


Måske er du interesseret i...

Vil du have de seneste bilnyheder?

Du får det eksklusive særtillæg, 9 Spændende Bilsamlinger, til download, efter du har tilmeldt dig nyhedsbrevet. Bemærk dog, at der godt kan gå op til to timer.