Fortsat "Matching numbers"
Jaguar har fuld gang i introduktionen af nye drivlinjer til sit modelprogram, men det afholder ikke producenten fra at genoptage produktionen af en gammel traver.
Jaguar Classic Part kan således nu levere den gamle XK-motor som ny reservedel.
Kan man dokumentere, at man skifter en tilsvarende original XK-motor i sin Jaguar ud, med den nye, kan man sågar få motoren leveret med det samme motornummer, så bilen fortsat har "matching numbers", som det hedder, når stelnummer og motornummer i en bil er de samme, som da den forlod fabrikken.

Og prisen er...
Jaguar skal dog også bruge motoren til nogle af de genopståede modeller, fabrikken har sat i produktion.
XK-motoren blev brugt i utallige Jaguar-modeller som XK150, Mk. II og ikke mindst E-Typen. Den mest udbredt version var på 3,8 liter, men den kom i konfigurationer fra 2,4 til 4,2 liter, og den blev i alt produceret i mere end 500.000 eksemplarer.
I første omgang er det kun 3,8-liters versionen, som igen tages på reservedelsprogrammet, men Jaguar producerer også 3,4-liters versionen, som bruges i fortsættelsesudgaven af Jaguar D-type.
En ny XK-motor koster 14.340 britiske pund, svarende til godt 120.000 kr.
