Første test af Honda’s af den nye hybridbil

Honda har netop lanceret den nye emissionsvenlige hybridudgave af CR-V, der er startskuddet til en omfattende el- og hybridbilssatsning i fremtiden.

20. november 2018 af Mikkel Hansen

Hvor er vi:

Vi er taget til Sevilla i Spanien, for teste den nye Honda CR-V.

Hvad er nyt ved Honda CR-V Hybrid?

Honda’s SUV har været på markedet siden 1995, og Honda har siden da solgt 9,7 millioner eksemplarer over modellens fem generationer.

Med den femte generation introducerer Honda for første gang CR-V’en med hybriddrivlinjen i Europa. Denne model er Honda’s første skridt mod deres 100 pct. elektriske vision. I 2025 skal 66% af solgte Honda’er i Europa have en elektrisk drivlinje, og hybridteknologien i denne CR-V bliver grundstenen for Honda’s kommende biler.


Intelligent drivlinje

Honda kalder deres drivlinje for ’Intelligent Multi-Mode Drive’ (i-MMD), og den vælger i givne situationer, om bilen skal køre udelukkende på el, i hybridtilstand eller udelukkende på benzinmotoren. i-MMD, bruger kørselsforhold og hastighed til at bestemme hvilken kombination der er mest fordelagtig. Det sker gnidningsløst, og det er svært at mærke som chauffør.

Selve motorafdelingen består af en 2-liters i-VTEC-benzinmotor koblet sammen med to elmotorer, der bringer bilens systemydelse op på 184 hk ved 315 Nm. Man regner med, at denne variant vil sælge bedst i Danmark. 

Honda tilbyder også en mere benzinslugende firehjulstrukken variant med et højere drejningsmoment, takket være firehjulstrækketsystem. Kabinen i CR-V føles stor og rummelig. Den har fået digitale instrumenter, der vises på en stor 7” skærm. 

Hvem er konkurrenterne til CR-V?

Honda forventer, at deres største konkurrent bliver den nye Toyota RAV4 Hybrid. Men der findes også en stribe andre alternativer, såsom Peugeot 3008, Opel Grandland X og sidst men ikke mindst Nissan Qashqai. Der er dog ingen af disse, der endnu fås som hybrid.

Hvornår kommer Honda CR-V Hybrid på gaden?

Man kan alllerede bestille den nye Honda CR-V hos sin lokale Honda-forhandler, men bilerne forventes først at blive leveret i starten af marts 2019. Intromodellen, Comfort, fås fra 429.000 kroner. Excecutive Navi, som har den største udstyrspakke og firhjulstræk løber op i 533.000 kroner. Alle sikkerhedssystemer kommer som standard.

Lige nu læser andre

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...