Maserati Levante Trofeo er en af de hurtigste SUV’ere på markedet med sin Ferrari-afledte V8 biturbo-motor under kølerhjelmen, der yder 580 hk – læs vores første test af modellen hér! Nu skubber Novitec’s Levante Esteso det tal endnu højere op samtidig med, at de har givet bilen et nyt look.

Fra 0-100 km/t på 3,8 sekunder
Takket være tuner’ens nye motorstyring, strammer t-shirten lidt mere over armene nu på Maserati’en. Kræfterne fra dens V8 3,8-liters biturbomotor skaber 615 hk og 820 Nm. Det er en forøgelse på 35 hk og 89 Nm.
Levante klarer nu sprinten fra 0-100 km/t på 3,8 sekunder, hvilket er 0,3 sek. hurtigere end standard. Holder du pedalen nede i længere tid, når du til sidst en topfart på 309 km/t. Tyskerne vil også opgradere andre Levante-modeller, herunder V6-diesel’en.
Vil du læse mere om de hurtigste bilnyheder, så aktivér dit abonnement på Bil Magasinet i dag, ved at klikke lige hér!

Fylder vejbanen bedre ud
Som man kunne forvente af et Novitec-produkt er Maserati’en blevet en smule bredere end før. Brugen af for- og bagskærme i kulfiber har fået bredden til at vokse med 10 cm foran og 12 cm bagved, hvor bilen nu er 2,09 m, så den fylder vejbanen bedre ud.
Kølerhjelmen er også blevet udskiftet, så man tydeligt kan kende forskel på Levante Esteso og standarden. Dækkene er 295 foran og 335 bagved, og hjulene er med center lock-hjulmøtrik. Novitec har reduceret luftaffjedringen, for at sænke bilen med 25 mm. Priser er endnu ikke oplyst.
