
I kløerne på en tysk galning
Den tyske tuner, Mansory, er kendt for at gå hele vejen, når det gælder tuning og modificering. Nogle er fans, andre er ikke, men én ting er sikkert, resultatet er aldrig kedeligt. Nu har de igen haft et uskyldigt offer i deres laboratorie. Denne gang var det den kære Audi RS6 Avant, der stod for skud.
Tyskeren har fået en grundig makeover og nogle steroider under kølerhjelmen. Mutanten skulle have været fremvist på biludstillingen i Genéve, men da det blev aflyst, må vi foreløbigt tage til takke med en online præsentation.
Alle lader til at elske Audi RS6 Avant, mon de stadig gør efter den har været i kløerne på Mansory?
Vil du hellere læse mere om, hvordan en standard Audi RS6 kører, så husk at aktivére dit abonnement på Bil Magasinet i dag, da vi i næste nummer netop kører den 600-hestes RS6 i USA.

Steroider til den tyske væddeløbshest
Mansory har givet Audi’ens 4-liters V8 bitubomotor et ordentligt skud steroider. Musklerne er vokset fra 600 hk til 720 hk, og fra 800 Nm til 1.000 Nm.
Når den tyske væddeløbshest spæner hen ad vejen, når den 100 km/t 0,4 sekunder hurtigere end før med en tid på 3,2 sekunder. Mansory nævner ikke topfarten, men vi kan nok forvente en lidt højere hastighed end de normale 305 km/t.

Verdens grimmeste udstødning
Kulfiber karrosseriet afslører hurtigt, at der ikke er tale om en almindelig Audi RS6 Avant. De mærkelige, kantede udstødningsrør, som erstatter de ovale, ligner heller ikke noget, vi normalt ville se hos bilfabrikanten fra Ingolstadt. Astronauter har allerede meddelt, at de er synlige fra rummet… måske ikke helt.
Andre nye karaktertræk er store spoilere og massive sideskørter. Tyskeren står med 22” hjul og er klar til at indtage vejene. En orange fartstribe løber henover bilen. Indvendigt fortsætter stilen med orange striber over alt.
Sammen med RS6 Avant, annoncerer Mansory officielt, at de har planer om modificering af flere Audi’er.
Hvis du hellere vil læse mere om, hvordan en standard Audi RS6 kører, så husk at aktivére dit abonnement på Bil Magasinet i dag, da vi i næste nummer netop kører den 600-hestes RS6 i USA.

