Man skal ikke tage let på køb/salg af ejendomme - slet ikke når det kommer til erhverv. Det er nemlig langt fra ubetydeligt for din potentielle fremtidige succes, hvilken ejendom du får fingrene i. Når du skal købe en erhvervsejendom til din bilforretning, skal du altså være skarp og gøre det med omhu. Her er 3 tips.
1. Advokathjælp gør den helt store forskel
Der er nogle væsentlige forskelle på at købe en fast bolig og en erhvervsejendom, og det er vigtigt at kende til de juridiske forhold. Derfor er det guld værd at blive sat i forbindelse med et advokatfirma f.eks. gennem AVOUE.dk - som har al den nødvendige faglige viden.
Med advokatrådgivning kan du komme trygt og vellykket fra A til B, C og Z. Det vil hjælpe dig til at få styr på samtlige handelsvilkår, så du sikrer dig, at dine interesser bliver tilgodeset. Desuden kan du få hjælp til at gennemgå de mange dokumenter, forhandle og føre dialog med banken.
På den måde er du sikker på at få styr på alt fra tilstandsrapport til ejerskifteforsikring. Når købsaftalen er underskrevet, udarbejder din advokat et skøde, som officielt gør dig til ejer af ejendommen.
2. Få en god pris med en digital advokat
Der er flere fordele ved at vælge netop AVOUE til at sætte dig i forbindelse med dygtige fagfolk. Én af dem er, at firmaet arbejder delvist digitalt, hvilket betyder, at de fleste fordyrende mellemled er sparet væk. Du skal derfor ikke betale for en masse dyre adresser eller unødvendige fysiske møder, og det kan resultere i en rigtig god deal for dig.
Der er naturligvis også andre fordele ved at vælge en mere eller mindre digital løsning. F.eks. behøver du ikke at forlade din dagligstue for at få rådgivning. Du kan i mange tilfælde klare det meste hjemme fra det bløde hjørne med en kop kaffe i hånden.
3. Visualisér forretningen før du køber ejendommen
Når du kigger på erhvervsejendomme, er det vigtigt, at du tænker din egen forretning ind i billedet. Du skal kunne se dine biler være smukt linet op i de store lokaler, så kundernes interesse bliver vakt.
Kan du se dig selv indgå gode handler i disse lokaler? Passer lyset til dine visioner? Hvordan er akustikken? Hvordan ser det færdige resultat ud, når du har beklædt væggene med de rette farver og kørt bilerne ind på deres respektive pladser?
Det skal være nemt for dig at drømme din forretning ind i de lokaler, du kigger på. Det handler nemlig langt fra bare om kvadratmeter og lokation, men i høj grad også om, hvorvidt ejendommen vil gøre din markedsføring lettere eller sværere.
Det vil derfor være hjælpsomt at øve dig i at visualisere din fremtidige forretning ned til mindste detalje. Det vil også gøre det nemmere for dig at føre visionen ud i livet, når du først har investeret i ejendommen.