© bilmagasinet.dk

Ford Focus 1,6 Ecoboost Titanium

8. marts 2012 af Søren Juul

Hvis ikke du har kørt den som udlejningsbil eller fået én af bossen, så er det på tide at prøve Ford Focus og dens hurtige styretøj, undervognen, som griber entusiastisk i svingene og den gode førerplads, der ergonomisk er blandt klassens bedste. Optimal motorisering er denne smidige 1,6 Ecoboost med 150 hk, der yder som en 2-liters sugemotor og trækker resolut som en dieselhakker - uden den grove brummen! Den fås også med 182 hk, men de 150 virker tilpas.

Titanium-varianten har 16” alufælge, 2-zoners klima, fartpilot, sportsforsæder og bakkesensor til 312.500 kr. Cirka det samme som en udstyrstung VW Golf 1,4 TSI Highline med mere livlige 160 hk, som virker mere sporty og mere luksuriøs. Her har Ford et es i baghånden: Lavere pris. Samme Ecoboost-motor som testbilen fås til 285.650 kr, hvis den kombineres med Trend-udstyr, som giver dig alt, hvad du har brug for: Aircondition, bluetooth til telefoni, tågeforlygter, varme i forsæderne og læderrat. Dén må jeg prøve.

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...