© bilmagasinet.dk

Ford Fiesta 1,6 Titanium 5d

Næste stop: Fiesta ST

14. august 2009 af Steen Bachmann

af Mikkel Thomsager

 

Måske ikke overraskende har Fiesta vist sig som en rigtig køreglad lille bil, der rummer så megen dynamik, at køreegenskaberne i sig selv er hele bilen værd - eller næsten da. Underligt nok er det, som om Mazda 2 har lige en spids mere af det gode, men det skal ikke komme Fiesta til skade i denne ombæring.

Læs også: Test af Ford Fiesta

Så meget desto mere glæder vi os til den ST-model, som angiveligt får 150 hk i lighed med forgængeren. Ind til den kommer, må vi nøjes med en 1,6-liters version med 120 hk. Den fås i en “Sport”-udgave, som har let sænket karrosseri, dog kun med tre døre. Vil du have fem døre, skal du gå efter denne lidt højere ­Titanium.

Resultatet er ikke stort anderledes. Det er stadig en fin køreoplevelse, så længe det går ad smutveje og lækre sving. På langture bliver affjedringen mere udfordrende og overraskende nok også støjniveauet. Selv om den 1,6-liters motor har et godt overskud, skal den bruge omdrejninger for at kunne præstere, og det kan høres. Titanium-­udstyret ­klæder Fiesta godt. De billigste versioner er skrabede og virker discount-agtige.

 

Tilmeld dig Bil Magasinets nyhedsbrev

Måske er du interesseret i...